• Automatyzacja Marketingu w Mautic - poradnik dla początkujących

Automatyzacja marketingu w Mautic – poradnik dla początkujących

print

Odmieniany przez wszystkie przypadki termin: automatyzacja marketingu, już na stałe zagościła w naszym słowniku, świadomości i codziennym życiu. Zatem wyjaśnijmy czym jest automatyzacja marketingu w praktyce i jak używać aplikacje marketing automation w biznesie. W naszym poradniku wyjaśnimy krok po kroku, jak początkujący użytkownik powinien podejść do zagadnienia zautomatyzowania marketingu.  Od czego zacząć i jak wykorzystać drzemiący potencjał aplikacji. Przyjmujemy, że masz dostęp do swojej odpowiednio skonfigurowanej wersji systemu Mautic. Pisaliśmy o tym tutaj: Instalacja i uruchomienie Mautic – poradnik

Automatyzacja marketingu zaczyna się od adresu IP

Kiedy ktoś odwiedza Twoją witrynę korzysta z adresu IP. Mautic identyfikuje tego użytkownika jako anonimowego i pobiera z adresu IP dane lokalizacyjne, rejestruje czas i zachowanie, czyli na jakich stronach i jak długo przebywał Twój czytelnik. Dobrze myślisz – Mautic identyfikuje i rejestruje kontakt od początku jego interakcji z Twoją stroną. Zaawansowane system marketing automation oferuje szeroki wachlarz możliwości monitorowania użytkowników, szerzej o tym pisaliśmy tutaj:  Monitoring kontaktów w Marketing Automation Mautic

Na ten moment nie zawracaj sobie jeszcze głowy UTM, czy też Tagami. Do tych możliwości wrócimy po tym, jak opanujesz funadamentalne możliwościami systemu.

Trzy podstawowe kroki w Mautic

Skonfiguruj Mautic tak, aby zachęcił Twojego użytkownika do kontaktu z Tobą, zaplanuj jakie dane chce zbierać o swoim użytkowniku i jak je wykorzystasz w procesach automatyzacji. Uruchamiaj kampanie i prowadź swojego odwiedzającego zgodnie z jego zainteresowaniam. Ale po kolei:

1.Kolekcjonuj dane

Określ dane, które chcesz pozyskać od swoich uzytkowników, czytelników czy potencjalnych klientów. Dane to podstawa! Im więcej wiesz, tym trafniej możesz dostosować komunikaty i treści kampanii. Na podstawie struktury danych zbuduj formularz – pamiętaj o pozyskaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Mautic oferuje Ci możliwość konfiguracji formularzy w dowolnych parametrach pól, o możliwościach zbierania danych przez formularze pisaliśmy tutaj:  Formularze w Mautic. Twoje formularze mogą być inteligentne i dynamicznie dostosowywać się do czytelników. O możliwościach progresywnego profilowania pisaliśmy tutaj: Dynamiczne formularze w Mautic.
Formularze implementuj na swojej stronie, w Focus Item, Video Gated lub na Landing Page. Tak jak potrzebujesz i chcesz!

2.  Uruchom kampanie

Kampanie to potężne narzędzie w Mautic. Możesz je uruchomić na podstawie wypełnionych formularzy lub dla wybranego segmentu. Podstawą udanej automatyzacji jest segmentacja bazy, przczytaj: Jakie masz możliwości segmentacji bazy w Mautic. Aktywności jakie oferuje Ci Mautic zaczynają się od tradycyjnego przesłania maila, przez wysyłkę wiadomości tekstowej SMS aż po wysłanie Tweeta jeśli znasz nazwę użytkownika Twittera swojego kontaktu. Przesyłaj zaproszenie na telekonferencję, publikuj dynamiczną treść na stronie internetowej lub w dowolnym materiale promocyjnym. Jak uruchomić pierwszą kampanię przedstawiliśmy tutaj: Kampania powitalna w Mautic. Oprócz wpisu przygotowaliśmy nagranie, abyś mógł efektywnie poznać możliwości tworzenia zautomatyzowanej kampanii w Mautic.

3.  Analizuj raporty

Analizuj i udoskonalaj – automatyzacja marketingu nie oznacza, że możesz wyjechać i zapomnieć o wszystkim. Analizuj wyniki, przeglądaj dane, oceniaj reakcje i zachowania użytkowników. Optymalizacja i poprawa automatycznych procesów to chleb powszedni, to co działa dziś jutro może być nieaktualne. Pamiętaj, ze Twój kontakt to nadal osoba, żywy człowiek! Marketing automation to narzędzie, jednak bez dobrego kierowcy żaden samochód nie dojedzie do celu. Zabierz swojego przyszłego klienta we wspólną podróż.

Uruchom integracje Mautic

Robi się interesująco! Integracje brzmią groźnie, nie ma się czego obawiać. Podstawą automatyzacji jest to, aby wyeliminować manualne i powtarzalne czynności. Mautic oferuje szeroką paletę gotowych wtyczek (plugin), możesz zintegrować Mautic z wybranym CRM (Microsoft Dynamics CRM, Zoho CRM, SalesForce, Sugar CRM, PipeDrive) , mediami społecznościowymi (Facebook, Twitter, Google+, Instagram czy też LinkedIn). Marketing automation wymienia informacje z otoczeniem i potrzebuje integracji jak ryba wody.

Oszczędzaj czas dzięki marketing automation

Implementacja narzędzi do automatyzacji marketingu umożliwia: redukcję czasu pracy nad powtarzającymi się czynnościami marketingowymi, zwiększenie konwersji z kampanii reklamowych, uspójnienie danych o kontaktach, utrzymanie spójnej bazy leadów, eliminacja arkuszy Excel w procesach marketingowych, usprawnienie procesów lead generation and lead nurturing. Poprawę relacji pomiędzy działem marketingu i sprzedaży, ale to temat na inny wpis 🙂

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas.

About the Author:

Aneta Walas
Wieloletni praktyk marketingu i konsultant biznesowy. Specjalista w zakresie wsparcia sprzedaży, content marketingu, generowania leadów i automatyzacji marketingu. Pasjonatka nowych technologi i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie. Zafascynowana analizą danych i technikami ich wizualizacji. Myśli strategicznie, bezustannie szukając nowych możliwości. Certyfikowany ekspert Business Process Management (OMG) oraz Project Manager (Prince2). W pracy i w życiu prywatnym ceni zaufanie oraz współpracę opartą na porozumieniu i szacunku.