• Double Opt-in Mautic kampania emial - jak ustawić?

Jak i kiedy stosować Double Opt-in Mautic?

print

Kiedy budujesz bazę mailingową, możesz użyć dwóch metod obsługi rejestracji odbiorców:

  1. Double Opt-in (DOI) – oznacza, że po wpisaniu w formularz rejestracyjny np. do Newslettera, Twój czytelnik otrzyma, na wskazany adres email, wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Następnie po kliknięciu, które potwierdza fakt, że jest właścicielem adresu emial, który wskazał, zostanie aktywowany w bazie odbiorców. Wówczas masz pewność, że osoba, która dopisała się do Twojej listy, faktycznie ma dostęp do danego konta e-mial, że ono istnieje. Taka lista jest bardziej wartościowa – jesteś pewien, że osoba świadomie podjęła decyzję o otrzymywaniu od Ciebie Newslettera i będzie reagowała na przesyłane do niej komunikaty marketingowe i handlowe.
  2.  Single Opt-in (SOI) – oznacza, że adres emial zostanie dodany do listy odbiorców bez dodatkowego potwierdzenia, wyłącznie na podstawie wypełnione formularza. Rozwiązanie się sprawdza, jeśli zależy Ci na wielkości Twojej listy — Single Opt-in skraca czas i eliminuje dodatkowe czynności dla użytkownika. Zagrożeniem jest jednak posiadanie w bazie mailingowej adresu osoby, która nie wyraziła zgody na otrzymywanie informacji marketingowych i handlowych.

Obie możliwości obsługiwane są w Mautic. Dla opcji Single Opt-in wystarczy stworzyć formularz kontaktowy i umieścić go na stronie internetowej. Wszystkie zgłoszenia i rejestracje będą się pojawiały w wynikach formularza oraz na liście kontaktów. Możesz segmentować swoje kontakty wg pól wypełnionych formularzach. Natomiast w przypadku, jeśli chcesz stosować metodę Double Opt-in, musisz wykonać poniższe kroki.

Jak ustawić Double Opt-in w Mautic?

Stwórz segmenty Double Opt-in

W kategorii segmenty dodaj segment: Lista zgłoszonych oraz Lista aktywowanych. Mautic będzie odpowiednio przypisywał i przesuwał napływające zgłoszenia, zgodnie z procesem obsługi kampanii.

Landing page dla Double Opt-in

W zakładce Komponenty stwórz Landing Page, strona będzie się wyświetlała Twojemu użytkownikowi, po kliknięciu link potwierdzający z wiadomości email, zatem zadbaj o jej atrakcyjność. Skorzystaj z gotowego szablonu lub stwórz własny. Wykorzystaj miejsce na promocję swoich produktów, usług — nie masz ograniczeń.

Emial z potwierdzeniem Double Opt-in

W tym kroku, przygotuj szablon wiadomości email, którą Mautic prześle po wypełnieniu formularza. W treści wiadomości emial dodaj link do strony, którą powstała we wcześniejszym kroku. Również możesz skorzystać z gotowych szablonów lub stworzyć własny. O tym, jak konstruować szablony emial pisaliśmy tutaj.

Kampania Double Opt-in w Mautic

Dysponujesz już odpowiednio przygotowanymi materiałami, czas na skonstruowanie kampanii. Dodaj nową kampanię o nazwie Double Opt-in. Następnie wybierz formularz, możesz dodać kilka formularzy – pamiętaj, jednak jeśli stworzysz nowy formularz, który ma być obsługiwany metodą potwierdzenia przez kliknięcie emial, aby dodać go do listy dla tej kampanii. Dobrze, to teraz czas na akcje! Dodaj dwie akcje: Przypisz do listy zgłoszonych oraz Wyślij emial. W zadaniu wyślij emial wskaż opracowaną przez Ciebie kreację. Następnie dodaj decyzję: Klikną link potwierdzający, tutaj wskaż w parametrach link do zbudowanego Landing Paga, ta decyzja Twojego kontaktu uruchomi trzecią akcję, która usunie kontakt z Listy Zgłoszonych i przeniesie do Listy aktywnych.

Widok kampanii obsługi procedury Double Opt-in w Mautic
Double Opt-in w Mautic - emial i potwierdzenie

Test Double Opt-in w marketing automation

Teraz możesz sprawdzić, jak działa obsługa rejestracji oparta na podwójnej zgodzie odbiorcy. Wypełnij formularz, odbierz wiadomość emial, potwierdź przez kliknięcie link i sprawdź jak wygląda Twoja strona z podziękowaniem. Monitoruj organizację kontaktów w segmentach i gotowe!

Dbaj o wysoką jakość adresów od samego początku ich zbierania, a tym samym – zapewnić większą wydajność komunikacji e-mail marketingowej.

Obejrzyj też instrukcję video, która w szczegółach prezentuje, jak uruchomiliśmy obsługę budowania bazy emial marketingowej metodę Double Opt-in w Mautic. Możesz też sprawdzić, jak Mautic realizuje DOI, zaprezentowane w tym tutoriale, w specjalnie udostępnionej wersji demo: Test Double Opt-in

Obejrzyj video z instruktażem opcji Double Opt-In emial w Mautic

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas.

By |2020-06-29T11:04:43+00:00wrzesień 25th, 2017|Categories: Poradnik Mautic|Tags: , , , , |1 Comment

About the Author:

Aneta Walas
Wieloletni praktyk marketingu i konsultant biznesowy. Specjalista w zakresie wsparcia sprzedaży, content marketingu, generowania leadów i automatyzacji marketingu. Pasjonatka nowych technologi i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie. Zafascynowana analizą danych i technikami ich wizualizacji. Myśli strategicznie, bezustannie szukając nowych możliwości. Certyfikowany ekspert Business Process Management (OMG) oraz Project Manager (Prince2). W pracy i w życiu prywatnym ceni zaufanie oraz współpracę opartą na porozumieniu i szacunku.