Obsługa niedostarczonej korespondencji – funkcja bounce managment2017-07-14T10:47:21+00:00

Mautic – marketing automation Forums Pomoc Obsługa niedostarczonej korespondencji – funkcja bounce managment

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • Piotr
    Participant
    Post count: 3

    Witam,
    Mam pytanie czy działa i jak poprawnie powinna być skonfigurowana funkcja bounce managment w Mautic. Mam spełnione warunki z dokumentacji:
    1) ustawiłem monitoring skrzynki, na którą przychodzą zwroty
    2) mam aktywną rozszerzenie PHP: „IMAP extension enabled”
    3) ustawiłem cronjobs z akcją: mautic:email:fetch

    Mimo, że maile typu „Undelivered Mail Returned to Sender” wracają do monitorowanej skrzynki Mautic ich nie „przetwarza”.

    Piotr
    Participant
    Post count: 3

    Odpowiedzi trzeba szukać na forum Mautica:
    […]
    „After some testing, I understand the hashing lessens the processing of bounce/unsub mail — the documentation fails to specify that this method ONLY works if you enable a catchall mailbox.
    (And your server does not ‚create’ folders for nonexistent addresses)”
    […]
    więcej:
    https://www.mautic.org/community/index.php/2613-bounce-management

    Aneta
    Keymaster
    Post count: 20

    Cześć,

    Sprawdziliśmy i faktycznie maile odrzucone oraz informacje o rezygnacji z subskrybcji nie docierają mimo prawidłowych ustawień. Błąd zgłosimy.
    Wrócimy z informacją.

    • This reply was modified 1 year, 9 months ago by  Aneta.
    Aneta
    Keymaster
    Post count: 20

    Błąd zgłoszony. Przy okazji odkryliśmy, iż Mautic nie przypisuje odbitych maili w filtracji segmentu i wysyła @ do adresów ze statustem „do not contact”. Proszę sprawdź, czy u Ciebie te błędy również występują?

    • This reply was modified 1 year, 9 months ago by  Aneta.
    Piotr
    Participant
    Post count: 3

    Sprawa może być skomplikowana. U mnie raczej działa. Przy ręcznym wydawaniu poleceń w trybie konsolowym

    Musi być spełnione kilka warunków. Trzy pierwsze, które podałem wg dokumentacji. Oraz czwarty, który mówi, że monitorowana skrzynka powinna odbierać wszystkie maile z domeny, również te „nieprawdziwe” np. xyz2345987@mojadomena.tld (ONLY works if you enable a catchall mailbox). O czym wspomniałem już powyżej.

    Dodatkowo dobrze jest móc zalogować się przez ssh, aby sprawdzić działanie poleceń cronjobs z tego poziomu (konsolowego). W tym celu, po zalogowaniu się na serwerze przez ssh, należy przejść do katalogu, „pod którym” jest położony jest katalog ‚app’ mautica (np. root@vps:/var/www/mautic/web) i dla sprawdzenia wydać polecenie(-a), które są obowiązkowe w cronjobs.

    Po wydaniu polecenia mautic „odpowiada” prawidłowo lub może wskazać błąd. W każdym razie widzimy czy polecenie działa czy nie i jeśli działa, jaki przynosi rezultat.

    PS: aby uniknąć błędów (w logach Mautica) zrobiłem update PHP do wersji 7.1.7.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)

You must be logged in to reply to this topic.