print

Funkcja przeznaczona dla użytkowników, którzy porzucają koszyk w e-commerce nie jest natywna dla platformy, ale można to jednak obejść. Oczywiście są złożone metody korzystające z interfejsów API lub skryptów, ale wymagają one kompetencji programistów i nie o nich dziś 🙂

Zobaczcie, jak bezpośrednio wdrożyć porzuconą kampanię koszyka w Mautic.

Na początek wykonaj następujące kroki:

  1. Utwórz segment: Dodano produkt do koszyka.
  2. Utwórz tag: Dodano produkt do koszyka.
  3. Utwórz segment: Opuszczony koszyk.
  4. Utwórz tag: Opuszczony koszyk.

Teraz zbuduj kampanię, która pozwoli monitorować strony koszyka i podziękowania.

Strona koszyka to strona, która otwiera się po tym, jak klient dodał produkt do swojego koszyka. Kampania powinna również monitorować stronę z podziękowaniami, która otwiera się po zamknięciu zakupu. Ta kampania sprawdza, czy użytkownik odwiedził te dwie strony.

Działania kampanii:

  • Użytkownik wybiera produkt i dodaje go do swojego koszyka.
  • Użytkownikowi przypisano tag „Dodano produkt do koszyka”. Użytkownik zostaje przeniesiony do segmentu „Dodano produkt do koszyka”.
  • Kampania monitoruje stronę z podziękowaniem za e-commerce. Jeśli użytkownik znajdzie się na stronie z podziękowaniami w ciągu kilku godzin / dni (co oznacza, że kupił produkt), tag”Dodano produkt do koszyka” zostanie usunięty. Użytkownik zostanie usunięty też z segmentu”Dodano produkt do koszyka”.
  • Jeśli użytkownik nie odwiedza strony z podziękowaniami po kilku godzinach / dniach (co oznacza, że nie zamknął zakupu), znacznik „Dodano produkt do koszyka” zostanie usunięty i zastąpiony tagiem „Opuszczony koszyk”. Użytkownik zostanie przeniesiony też do powiązanego segmentu -„Opuszczony koszyk”.
  • Akcja odzyskiwania zostanie aktywowana w stosunku do wszystkich użytkowników w segmencie „Opuszczony koszyk”.

Działania prowadzące do odzyskania opuszczonego koszyka mogą się różnić zależnie od przyjętej strategii. Możesz wysłać kupon rabatowy z datą wygaśnięcia. Możesz wysłać użytkownikowi listę podobnych produktów lub po prostu do niego zadzwonić.

Uważaj jednak, aby Twoje działania nie były odbierane jako natarczywe.

Niestety ten przepływ kampanii  nie jest doskonały, ponieważ niektóre przeglądarki internetowe blokują potrzebny kod javascript. Zatem pamiętaj, że zawsze warto działać na różnych frontach, tworząc treści, które pomagają odzyskać klientów w kampaniach typu cross-and-up-sell, czy też poprzez reklamy remarketingowe w Google Ads, czy na Facebook’u.

Pamiętajmy także, że nie można uratować każdego koszyka, bo nie każdy kto dodał produkt do koszyka, ma zamiar kupić już teraz, w ramach trwającej wizyty.

Według wielu badań konsumenckich, ponad 1/2 rezygnujących przyznaje, że wcale nie była w „trybie zakupu”, ale w „trybie poszukiwania”, czyli chcieli przekonać się jaki będzie końcowy koszt zakupu łącznie z płatnością i transportem i porównać go z innymi sklepami, część zaś nie chciała kupić ich tu i teraz, a jedynie zapisać je „na później”.

Potrzebujesz pomocy przy Twoim Marketing Automation? Napisz do nas.

Akceptuję politykę prywatności.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

Czytaj blog o Mautic