Dlaczego e-maile w Mautic?

E-mail marketing to forma marketingu bezpośredniego wykorzystująca pocztę elektroniczną jako narzędzie komunikacji. Prawdopodobnie, z racji efektywności i relatywnej łatwości obsługi, jest jednym z podstawowych kanałów komunikacji B2B.

Internetowy snajper

Kampanie e-mailowe to nie zmasowane bombardowanie skrzynek e-mailowych całą swoją ofertą. To precyzyjnie zaplanowana przez strzelca wyborowego operacja. Strzelec ten zaznajamia się z obiektem, dzięki czemu wie jak trafić w sam środek celu.

E-mail marketing więc to dobrze zorganizowana i zarządzana armia – tak musimy o niej myśleć.

Email marketing w Mautic

Atrakcyjność e-maili Twoją bronią

Zapewne zdarzyła się w Twoim życiu sytuacja, że ktoś w towarzystwie rzucił do Ciebie „No powiedz coś!”. Nas też to spotkało nie raz – to zmrożenie i pustka w głowie. Dlaczego o tym wspominamy? Bo uważamy i zapewne się z nami zgodzisz, że najważniejsze to mieć coś do powiedzenia.

Tak samo jest w przypadku e-mail marketingu – najważniejszy jest przekaz. Poświęć na to chwilę i stwórz 2-3 naprawdę dobre treści e-mailii.

Poza treścią ważna jest oczywiście strona wizualna, to ona pozwala wyróżnić się się wśród dziesiątek innych e-mailii, które każdy dostaje co dzień.

Ok – przejdźmy zatem do Mautic.

Podstawowe ustawienia e-mailii w Mautic

Na początek warto sprawdzić ustawienia w Konfiguracji Email Setting w prawym panelu Mautic. To tam wprowadzisz konfigurację poczty SMTP, IMAP, także ustawienia rezygnacji z subskrypcji.

Więcej informacji na ten temat w naszym wpisie > https://www.mymautic.pl/ustawienia-poczty-email-mautic/

Jak dodać email w Mautic?

Twoje kreacje e-mailowe znajdziesz w lewym panelu ustawień rozwijając pole Kanały. Po przejściu w Emails będziesz miał zawsze łatwy dostęp do całej listy swoich e-mailii.

Nowy email dodasz klikając w „Nowy”

Na początek do wyboru masz dwa typy maili:

Typy emaili w Mautic
Typy e-maili w Mautic

New Template Email – to kreacja emailowa automatycznie wysyłana przez kampanię, formularze, itp. Mogą być edytowane, ale nie wysyłane do stworzonych przez Ciebie segmentów kontaktów.

New Segment Email – to kreacje e-mailowe, które mogą być wysyłane do segmentów kontaktów. Raz wysłany email nie może być już edytowany, aczkolwiek może być wysłany do nowych kontaktów, gdy zostaną one dodane do segmentu.

Zaawansowane ustawienia

W zakładce „Zaawansowane” wpisz adres email z jakiego ma być wysyłana wiadomość (2), na który mają przychodzić odpowiedzi (3) oraz nazwę wyświetlaną obok adresu e-mail (1).

Możesz dodać załączniki (5).

W polu „Plain text version” możesz wpisać tekst który będzie się wyświetlał nad resztą maila, który stworzysz w build’erze lub będzie tu już cały @, zawierający wyłącznie tekst, który chcesz wysłać (6).

Ustawienia zaawansowane emaila
Zaawansowane ustawienia emailii w Mautic

Szablony emailii w Mautic

Do wyboru w Mautic masz wprowadzanie kreacji poprzez html  lub jeden z gotowych do edycji szablonów.

W przypadku opcji „Code Mode” musisz wykazać się już sporą znajomością HTML i CSS oraz pewnych zasad związanych z nieodczytywaniem wszystkich kodów przez każdego klienta pocztowego.

Szablony e-maili w Mautic
Szablony emaili w Mautic

W przypadku zaś skorzystania z szablonu, jest to dziecinnie proste. Co ważne, wprowadzając zmiany, widzisz podgląd, zmieniający się w czasie rzeczywistym, a edytujesz poprzez zwykłe przeciąganie zdefiniowanych pól, określonych jako „slot’y”, którym to nadajesz parametry czy uzupełnianiasz contentem.

Edytor drag&drop w Mautic
Edytor drag&drop w Mautica

Warto wiedzieć! W treści emaili możesz używać lead fields, czyli pól kontaktu i tak na przykład dodając kod: [liedfield=firstname], możesz spersonalizować powitanie w mailu:

Witaj Natalia, ….

W edytorze przeciągnij&upuść w Mautic do wyboru masz pola takie jak:

  • Tekst
  • Zdjęcie
  • Zdjęcie z opisem
  • Przycisk (Button)
  • Ikony mediów społecznościowych
  • Separator
  • Dodatkowy kod (Code Mode)
  • Dynamiczny kontent

Każde z pól posiada swoje ustawienia dodatkowe, w tym między innymi marginesy, położenie obrazów, ikon, tekstu, nadawanie koloru, czy możliwość wprowadzenia linków.

Osobno Wybierasz także ułożenie sekcji: w jednej kolumnie, dwóch lub trzech.

Przykład ustawień dodatkowych pól w edytorze e-maili
Ustawienia pola w edytorze

Po stworzeniu e-maila w edytorze zamknij builder.

Pozostaje Ci już tylko nadanie ostatnich parametrów, takich jak: nazwę emaila, dostępną i widoczną dla Ciebie, pozwalającą łatwo zidentyfikować kreację na liście (2), temat e-maila (1) oraz opublikowanie kreacji (3).

Jeśli nie opublikujesz kreacji e-mailowej, nie zostanie ona wysłana w kampanii, sprawdź zawsze swoje kreacje.

Jak wysyłać maile w Mautic?

Maile możesz wysyłać bezpośrednio przechodząc na kartę kontaktu i klikając „Send email”, lub do stworzonych przez siebie segmentów, a także w kampaniach. Wszystko zależy od tego jakiej drogi dziś potrzebujesz.

Parametry dodatkowe m.in. nazwa i temat e-maila
Nazwa i temat emaila w Mautic

Raporty dotyczące e-maili w Mautic

Otwarcia i kliknięcia w wysłane przez Ciebie maile możesz śledzić bezpośrednio przechodząc do Twojej kreacji emialowej w kanałach komunikacji.

Statystyki wysłanych emaili
Raport wysłanych emaili w Mautic

Podstawy opanowane, a więc do dzieła!

Pochwal się nam swoją armią!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas.