• Jak zwiększyć sprzedaż dzięki automatyzacji marketingu

5 różnic między kampanią e-mailingową a opartą na marketing automation

print

Kampania marketingowa w Mautic, poza typowym e-mail marketingiem, mamy do czynienia z opartą na scenariuszach zautomatyzowaną kampanią…. ale czym to się właściwie różni?

Różnice można podzielić na 5 kategorii:

  1. Treść – zawartość wiadomości.
  2. Czas – wyzwolenie i dystrybucja wiadomości.
  3. Narzędzia – kanały komunikacji.
  4. Wygląd – prezentacja wiadomości.
  5. Miara – wskaźniki efektywności.
Kampania w marketing automation - jak usprawnić mailingi

Porównanie tradycyjnych metod obsługi kampanii opartej na e-mail marketingu a w zaawansowanym narzędziu marketing automation:

Kategorie różnic Kampania e-mailingowa Kampania Marketing Automation
Treść ta sama do wszystkich, jedna do wielu personalizowana, jeden do jednego,
osobisty komunikat
Czas cykliczność, wysoka częstotliwość,
dystrybucja o sztywno zdefiniowanych terminach.
reakcje na określone zachowania,
odpowiadające potrzebom i preferencjom
Narzędzia e-maile pop-upy, formularze, sugerowane treści,
e-maile, sms-y, rozmowy telefoniczne i media społecznościowe
Wygląd dopracowane i bogate proste i minimalistyczne
Miara otwarcia i kliknięcia scoring

Indywidualne mailingi na podstawie scoringu w marketing automation

Scoring to metoda oceny odbiorcy za pomocą przyznawanych mu punktów (dodatnich lub ujemnych) na podstawie danych behawioralnych (zachowania na stronie) oraz demograficznych (cechy odbiorców). Opracuj treści dostosowane od poziomu zaawansowania zakupowego klientów, wyzwalane w odpowiednim czasie preferowanym kanale komunikacji. Marketing automation umożliwia Ci wysyłkę nie tylko tradycyjnymi kanałami komunikacji takimi jak e-mail, sms oferują publikację reklamy w mediach społecznościowych. Za pomocą platformy marketing automation możesz skutecznie sprzedawać, aktywizować klientów i pozyskiwać nowe grupy potencjalnych nabywców oraz efektywnie rozszerzać zasięg swojej komunikacji. Dowiedz się jaki jest Twój potencjalny i aktualny klienta – wówczas będziesz mógł dostarczać zindywidualizowane wiadomości, o odpowiedniej treści i w stosownym czasie.

„E-mail jest narzędziem w zautomatyzowanej kampanii marketingowej”

Tylko automatyzacja marketingu pozwoli Ci spersonalizować komunikację z pojedynczym klientem i zwiększyć skuteczność procesów sprzedaży. Pamiętaj jednak, że marketing automation to nie tylko narzędzie/oprogramowanie, które wykorzystuje potencjał danych marketingowo-sprzedażowych. Marketing Automation to filozofia działania, która stawia na  integrację wszystkich kanałów dotarcia do klienta i utrzymania z nim relacji dzięki automatyzacji procesów.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

About the Author:

Mautic Team