Mautic jako system do zarządzania kontaktami

print
Mautic pozwala zbudować bogatą i funkcjonalną bazę danych. Prawidłowe zbieranie i aktualizowanie bazy kontaktów w Mautic, pozwala na dotarcie do każdej z osób, poprzez targetowanie reklam, mailingi czy kampanie sms, a same dane kontaktowe można wykorzystać już w treści wiadomości, przy tworzeniu sms-ów, e-maili, czy powiadomień.

Pola niestandardowe przydatne w budowaniu Twojej bazy kontaktów

Mautic umożliwia dodawanie niestandardowych pól do kontaktów, takich jak daty urodzenia, budżet, data spotkania, informacje o ofertach pracy i wszystkie inne, których potrzebujesz, by uzyskać te informacje, które chcesz udostępnić w zautomatyzowanych kampaniach i aby pomóc Ci poznać każdego z Twoich kontaktów. Zbierać dane z pól niestandardowych możesz za pośrednictwem formularzy. Więcej o polach niestandardowych przeczytasz w naszym wpisie: https://www.mymautic.pl/niestandardowe-pola-danych-mautic/
Mautic pozwala ci uważnie śledzić kontakty, dzięki czemu możesz je lepiej poznać, zrozumieć i sprzedawać (więcej 🙂 ).

Etapy cyklu życia

Używanie funkcji „Stages” w Mautic do kontrolowania cyklu życia leadów jest niezbędne, aby lepiej poznać twoich odbiorców i lepiej zorganizować kontakty. Główne etapy, które powinieneś rozważyć: subskrybent, lead, kwalifikowany lead marketingowy, kwalifikowany lead sprzedażowy, klient i ambasador marki > więcej o lejkowaniu przeczytasz tu: https://www.mymautic.pl/lejkowanie-stages-mautic/
Jeśli korzystasz w swojej firmie z Inbound Marketing’u (czyli marketingu, którego sukces opiera się na podejmowaniu takich działań w Internecie, by potencjalni klienci sami znaleźli to, czego szukają) zauważ, że Twoje interakcje i działania uruchamiane wobec kontaktów powinny być stale zmieniane, w zależności od etapu cyklu życia kontaktu, ponieważ każdy etap wymaga innego podejścia.

Dodawanie tagów do kontaktów

Mautic ma wiele sposobów na segmentowanie kontaktów – tagi są po prostu jednym z nich (choć prawdopodobnie jednym z najpotężniejszych :-D). Dzięki segmentom możesz filtrować kontakty tradycyjnie:
  • Segmentacja geograficzna;
  • Segmentacja demograficzna;
  • Segmentacja psychograficzna;
  • Segmentacja behawioralna.
Jednak z tagami możesz utworzyć podgrupę wewnątrz tych list, aby utworzyć jeden lub wiele dodatkowych segmentów. Tagi są tak elastyczne, że możesz je stosować w różnych obszarach Twojej firmy, takich jak śledzenie treści, interakcja użytkownika z Twoją witryną, w dziale handlowym i wielu innych. Możesz również używać tagów do kontrolowania usług subskrypcji, zakupionych produktów itp.
Możesz wiele zrobić z tagami, na razie rozważmy jeden przykład dotyczący segmentacji behawioralnej. Segmentacja behawioralna definiowana jest jako grupowanie klientów w oparciu o sposób, w jaki działają oni jako konsumenci przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Możesz utworzyć segment Mautic dla najbardziej lojalnych klientów i tag z konkretną nazwą produktu. Możesz utworzyć kampanię Mautic, aby umieścić tag z nazwą produktu, zawsze gdy kontakty klikną odpowiednie łącze. Dzięki najbardziej lojalnemu segmentowi klientów, utworzonemu za pomocą tagu na nazwę produktu, możesz filtrować kontakty, aby znaleźć najbardziej lojalnych klientów, dla każdego produktu.
Mautic umożliwia tagowanie kontaktów w kampaniach, przez formularze, a nawet skrypt śledzący / piksel.

Mautic do zarządzania kontaktami

Mautic jest właściwym narzędziem open source do zarządzania kontaktami, dla Twojej firmy. Jest idealnym rozwiązaniem do obserwowania zachowania potencjalnych klientów na twojej stronie internetowej, a także poprawy komunikacji z potencjalnymi klientami i w trakcie przybliżania ich do sprzedaży.

Potrzebujesz pomocy przy Twoim Marketing Automation? Napisz do nas.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

About the Author:

Mautic Team