Mautic i RODO (GDPR) – jakie są możliwości wykorzystania formularzy?

print

Dlaczego formularze są ważne – nie tylko w kontekście RODO?

  • Źródło danych o klientach — to nadal główne źródło identyfikujące klientów, którzy wykazują interakcje z Twoją marką, ofertą, produktem.
  • Dokument zamówienia transakcji bezgotówkowej — dane to waluta, zatem udział w bezpłatnym webinarium, konferencji, pobranie e-booka, zapis do Newslettera są transakcjami bezgotówkowi, opłacanymi danymi. Zatem wymagają odpowiedniego zarchiwizowania dokumentacji, przy czym formularz pełni rolę dokumentów zamówienia.
  • Element interakcji z klientem — są elementem komunikacji z klientem, ujawniają nasze intencje, co chcemy wiedzieć o kliencie. Konstrukcja formularz może zachęcić do realizacji transakcji lub też zniechęcić.
  • Udokumentowana zgoda na przetwarzanie danych osobowych — szybko i sprawnie sprawdzisz, kiedy i w jakim celu uzyskałeś zgodę na przetwarzanie danych osobowych w kontekście RODO.

Rejestr formularzy – o tym jak zarządzać formularzami

Zdefiniuj typy formularzy. Ustal podział formularzy np. wg celu. Następnie dobieraj pola danych, które umożliwią Ci osiągnięcie celu:

  • Kontaktowych — ogólny formularz umożliwiający przesłanie wiadomości.
  • Lead Generation — formularze, na podstawie których czytelnik uzyskuje treści premium np. e­-book, video lub rejestruje się na webinarium prezentujące produkt.
  • Zapytania o cennik — formularz zbierający podstawowe dane o potrzebach klientów, na podstawie których przesyłamy dedykowaną ofertę handlową. Zgody marketingowe i przetwarzanie danych osobowych.

Optymalizacja ilości pól danych

Rejestr formularzy odsłania regułę dla powtarzalności danych, funkcje Mautic w zakresie progresywnego profilowania umożliwiają zaplanowanie dynamiki w formularzach, ukrycie pól formularza, jeśli posiadamy już wartość. Ustalenie listy danych o kontakcie, które chcemy lub zbieramy oraz listy zgód marketingowych wraz z ich celami to podstawa, która umożliwia optymalne zarządzanie danymi zgodnie z regułą minimalizacji danych RODO.

wiadomości marketingowe

Redukcja ilości formularzy

W systemie Mautic, wszystkie dane użytkowników spływają bezpośrednio do Kartoteki Kontaktu, w której to rejestrujemy zgody na przetwarzanie danych osobowych. To bezpośrednio przy formularzu rejestrowane m.in. okruszki cyfrowe, które pozwalają zidentyfikować użytkownika i potwierdzić jego świadome działanie.

Potrzebujesz pomocy przy Twoim Marketing Automation? Napisz do nas.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

About the Author:

Aneta Walas
Wieloletni praktyk marketingu i konsultant biznesowy. Specjalista w zakresie wsparcia sprzedaży, content marketingu, generowania leadów i automatyzacji marketingu. Pasjonatka nowych technologi i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie. Zafascynowana analizą danych i technikami ich wizualizacji. Myśli strategicznie, bezustannie szukając nowych możliwości. Certyfikowany ekspert Business Process Management (OMG) oraz Project Manager (Prince2). W pracy i w życiu prywatnym ceni zaufanie oraz współpracę opartą na porozumieniu i szacunku.