Funkcjonalność logowania z mediami społecznościowymi (ang. social media login) używana jest do podpisywania formularzy i uzupełnienie wartości w polach danych kontaktu. Kiedy użytkownik się loguje przez media społecznościowe, Mautic tworzy lub aktualizuje jego kartotekę pobierające dane z informacji z profilu w medium społecznościowym.
Wymagania konfiguracji – wtyczki Mautic
W celu wyświetlenia i zatwierdzania przycisków wybranych mediów społecznościowych skonfiguruj i autoryzuj wybraną wtyczkę zgodnie ze wskazówkami udostępnionymi przez wybrany portal społecznościowy:
Krok 1: Autoryzacja wtyczki
Aby uzyskać autoryzację, należy utworzyć aplikację. Podczas tworzenia aplikacji społecznościowej może zostać wyświetlony komunikat o adres zwrotny (ang. Callback URL). Ten adres zwrotny jest adresem URL generowanym i udostępnianym w oknie konfiguracji każdej wtyczki.
Po utworzeniu aplikacji skopiuj klucz API (ang. API Key) do pola Klucz klienta (ang. Client Key) w konfiguracji wtyczki programu Mautic i tajny klucz API (ang. API Secret) do tajnego klienta (ang. Client Secret). Kliknij przycisk Autoryzuj. Nie zapomnij zapisać konfiguracji wtyczki!
Krok 2: Konfiguracja wtyczki Mautic
Jeśli wtyczka pomyślnie przeszła proces autoryzacji z wybranym portalem społecznościowym (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google +) możesz przejść do konfiguracji wtyczki. Dostosuj parametry na karcie Właściwości i następnie wykonaj mapowanie pola kontaktów. Każda wtyczka ma inne funkcje w zależności od integracji wykonanej z Mautic. Dla większości z nich będziesz mieć przycisk „Social login”. Włącz tę funkcję, aby korzystać z loginu społecznościowego w formularzach.
Następnie należy zaplanować pola kontaktów. Pamiętaj, że przycisk logowania nie tylko uzupełniają formularz z dopasowaną treścią/wartością, ale również aktualizują lub tworzą kontakty oparte na danych z profilu społecznego i muszą zostać dopasowane w tej sekcji.
Uwaga: jeśli nie zmapujesz pól, logowanie do mediów społecznościowych nie będzie możliwa, aby zidentyfikować czy też utworzyć kontakty.
Logowanie do społeczności w formularzu
Przyciski logowania społecznościowego są używane w formularzach. Aby móc ich używać, upewnij się, że wykonałeś wszystkie wyżej wymienione czynności. Następnie stwórz formularz.
Widok formularza z polem Social Login w Mautic
Krok 3: Utwórz formularz z logowaniem do social mediów.
Wybierz pole Social Login w konfiguracji formularza, aby pojawiły się przyciski wszystkich włączonych wtyczek (Facebook, LinkedIn, Google+, Twitter). Przyciski dla wtyczek, które nie zostały jeszcze zatwierdzone (autoryzowane), nie działają poprawnie. Aby wstępnie wypełnić formularz: społeczny login próbuje dopasować pola o tych samych lub podobnych nazwach do pól znalezionych w profilu społecznościowym.
I tak dla:
- Twitter: ‚profileHandle’,’name’, ‚location’, ‚description’, ‚url’, ‚time_zone’, ‚lang’, ’email’;
- Facebook: first_name’,’last_name’,’name’,’gender’,’locale’,’email’,’link’;
- LinkedIn: ‚firstName’,’lastName’,’maidenName’,’formattedName’,’headline’,’location’,’summary’,’specialties’,’positions’,’publicProfileUrl’,’emailAddress’
- Google+: ‚profileHandle’ ‚nickname’,’occupation’,’skills’,’birthday’,’gender’,’urls’,’displayName’,’name’,’
- emails’,’tagline’,’braggingRights’,’aboutMe’‚currentLocation’,’relationshipStatus’,’organizations’,’placesLived’,’language’,’ageRange’