Mautic umożliwia samodzielną konfigurację niestandardowych pól danych, zatem im i więcej chcesz wiedzieć tym więcej pól możesz wprowadzić. Specyfika każdego przedsiębiorstwa wymaga indywidualnego dostosowania pól, zapewne tak jest również w Twoim przypadku. Być może istotna jest dla Ciebie data urodzin Kontaktu (Leada), natomiast dla innego użytkownika Mautic ważną daną jest region, czy nawet dzielnica miasta zamieszkania Kontaktu. Marketerów z sektora B2B  interesuje poziom decyzyjny kontaktu, czy  zestaw narzędzi wykorzystywanych do codziennej pracy. Przecież system marketing automation używasz, aby wiedzieć więcej o klientach, ich zachowaniach zakupowych a zgromadzone dane umożliwiają zwiększenie sprzedaży. Twój klient w Twoim centrum uwagi. Zatem jakie pola danych występują w Mautic i co możemy z nimi robić?

Kontakt a Firma w Mautic

Pola danych w Mautic występują w podziale na pola:

  • Kontaktu, często też zwanego popularnie leadem – czyli osoby, z którą prowadzisz interesy. Pola danych, które dostrzegasz na karcie Kontaktu umieszczono w dwóch grupach: Główne oraz Social. Mautic blokuje możliwość edycji, czy też usunięcia pól danych, które stanowią podstawę funkcjonowania mechanizmów marketing automation, natomiast nie ogranicza Cię w dodaniu i edytowaniu nieskończonej ilości pól. Zatem jeśli, chcesz znać numer buta Twoje klienta – zapytaj go o to w pytaniu konkursowym, a następnie w odpowiednich okresach czasu wyłaj mu promocje wyłącznie dla jego numeru buta.
  • Firmy lub inaczej przedsiębiorstwa, z którym współpracujesz lub masz taki zamiar. Kartoteka przedsiębiorstwa, jest szczególnie ważna dla marketerów obsługujących kanał sprzedaży B2B. Sprzedajmy osobie, to człowiek kupuje od człowieka, jednak aby móc pracować nad pracownikami firmy chcesz wiedzieć, ile osób zatrudnia? Jak ma potencjał nabywczy? Mautic analogicznie, jak w przypadku osób kontaktowych rozmieszczono pola danych w dwóch blokach. Pierwszy to podstawowe dane teleadresowe, natomiast drugi blok nazwany „Dane profesjonalne” to tutaj możesz wprowadzić dane o obrotach, zatrudnieniu i wszelkie inne, które zechcesz stworzyć. Chcesz wiedzieć, czy firma ma system ERP i jak – to miejsce gdzie możesz kolekcjonować takie dane.
Jak wygląda kartoteka leada w marketing automation – pola danych?
Pola danych - jak kolekcjonować leady?

Kartoteki firmy i kontaktu możesz łączyć przypisując firmę do Leada, wówczas wiesz kto i na jakim stanowisku reprezentuje Twojego klienta. W widoku przedsiębiorstwa widzisz, ile osób kontaktowych posiadasz w tej organizacji. Z poziomu kartoteki firmy możesz przejść do widoku pojedynczych kartotek swoich leadów i odwrotnie.

Porada:

 Zwróć uwagę na funkcje łączenia Firm. Komu nie zdarzają się duplikaty? W ferworze codziennej walki sprzedażowej trudno ich uniknąć, Mautic wyszedł na przeciw takim sytuacjom i opracował funkcje, dzięki której łączysz zdublowane kartoteki firm.  Mautic nadpisuje dane i przenosi również osoby kontaktowe przypisane do firm. Zapewne wielokrotnie użyjesz tej funkcji. 

Jak dodać i edytować  niestandardowe pole danych w marketing automation?

Funkcje edycji i dodawania pól danych umiesczono w Panelu Ustawień, prowadzi do niej ścieżka: Ustawienia >> Pola niestandardowe

Modyfikacja pól danych w marketing automation – jak uniknąć błędów?
Modyfikowanie pól danych w marketing automation

W pierwszym kroku wprowadź nazwę swojego pola, przypisz nazwę bazy danych. Następnie wybierz rodzaj pola danych z listy, która jest dość obszerna – standarowo przyjmuje się pole tekstowe, jednak możesz wskazać, iż powinien to być url, czy też liczba np. dla pole z rozmiarem buta. Przypisz obiekt i grupę, pamiętaj obiekt firma lub osoba kontaktowa, grupa natomiast oznacza blok umieszczenia danych. Radzimy, aby do części głównych nie dodawać zbyt wielu pól danych, bardzo szybko wprowadzisz w ten sposób chaos w pierwszym widoku kontaktu. Staraj się dodać pola niestandardowe do sekcji Social lub Profesional dla firm.  Pozostaje zatem ustawic ostatnie parametry Twojego pola niestandardowego to jest:

  • Publikację pola niestandardowego – przyciskiem aktywujesz pole.
  • Obligatoryjność wypełnienia – jeśli oznaczysz Tak kartoteka kontaktu nie zostanie zapisana, jeśli nie będzie w niej danej obłożonej warunkiem wymagania.
  • Dostępność dla Formularzy – będziesz mógł użyć pola w formularzach.
  • Dostęp do pola z poziomu szybkiego dodatnia kontaktu.
  • Dostęp dla segmentów.
  • Unikalny ID.

Porada:

Skonfiguruj i ustaw pola danych przed importem bazy, tylko tak będziesz mógł załadować do marketing automation dane, które zgromadziłeś dotychczas. Zwróć szczególną uwagę na jakość, aktualność oraz ład danych, które chcesz zaimportować.

Czas zacząć kolekcjonować dane o klientach.

Jesteś gotów, aby zostać kolekcjonerem danych. Najtrudniejsze przed Tobą, musisz zachęcić swoich klientów, czytelników i użytkowników , aby chcieli przekazać Tobie swoje dane. Klienci coraz bardziej czują jaką wartość ma wiedza o nich, jednak nie mają też oporów, aby w tej grze nie zyskać kilku punktów dla siebie . Zatem chętnie przekazują swoje dane, jeśli uzyskują z tego tytułu profity. Zadbaj zatem, aby Twój klient dzielił się z Tobą widzą o sobie.

Zobacz, jak zaimportować bazę kontaktów i firm do Mautic.

Jak zaimportować bazę do Mautic?

Obejrzyj video z instruktażem ustawień pól danych w Mautic