Preferowane kanały komunikacji i częstotliwość kontaktów

print
Zdarza się, że mimo iż Twój kontrahent powierzył Ci zarówno swój numer telefonu jak i adres email, niezbyt chętnie jednak otrzymuje i czyta smsy, zdecydowanie woli otrzymywać emaile? Chciałbyś więc sprostać jego oczekiwaniom, nie musząc jego telefonu usuwać z bazy, czy ręcznie kontaktu z danej kampanii? Dobra wiadomość – w Mautic dla każdego Twojego kontaktu możesz w bardzo prosty sposób włączać i wyłączać kanały komunikacji, ustawiać częstotliwość komunikacji, czy jeden z kanałów jako preferowany.

Jak nadać kontaktom preferencje komunikacji i częstotliwość wysyłki wiadomości?

Zmiany te dokonasz w Centrum preferencji kontaktu, wklikując się w kontakt, który chcesz zmodyfikować, a następnie w Preferencje.

preferencje komunikacji

Aby ustawić kanał jako: „nie kontaktuj się ze mną poprzez ten kanał komunikacji”, odznacz pole wyboru obok nazwy kanału w pierwszej kolumnie. Po wybraniu zaś danego kanału będzie on używany do wysyłania komunikatów marketingowych.

Możesz również ustawić częstotliwość komunikacji, np. „Wysyłaj mi e-maile dwa razy dziennie”,  ale „Wysyłaj mi smsy tylko raz na tydzień”.

Gdy zaś jako preferowany kanał ustawimy adres e-mail, to gdy ta sama kampania zostanie ustawiona zarówno dla e-maila, jak i wiadomości SMS, Mautic do tego kontaktu wyśle preferowaną ​​wiadomość e-mail.

Jak pozwolić na wybór preferencji komunikacji Twoim kontaktom?

Zmiany te dokonasz w Ustawieniach anulowania subskrypcji w panelu konfiguracyjnym, wklikując się w Konfigurację, a dalej w Ustawienia Emailii.

preferencje anulowania subskrypcji
Preferencje kontaktu można wyświetlić użytkownikowi na stronie rezygnacji z subskrypcji, wybierając opcję „Pokaż ustawienia preferencji kontaktu” („Show contact preference settings”).
Możesz także ukryć lub pokazać różne segmenty preferencji użytkownika. Jeśli którykolwiek z tych obszarów jest ustawiony na nie, spowoduje to ukrycie go na stronie osobistych preferencji kontaktu.
preferencje anulowania subskrypcji

Wyświetlenie strony z preferencjami to świetna sprawa, by dać Twoim kontaktom chwilę na zastanowienie podczas anulacji subskrybcji. Poza tym każdy z nas lubi decydować o sobie, więc istnieje spora szansa, że taki wybór pozwoli by jednak Twoje kontakty pozostały w bazie na dłużej 🙂

Dzięki zastosowanym ustawieniom Twoim kontaktom w momencie anulowania subskrypcji wyświetli się domyślna strona z preferencjami. Możesz taką stronę z preferencjami zbudować samodzielnie na bazie szablonu maila czy landing page, ustawiając je jako „Is preference center – YES” i edytując dostosowuj do swoich potrzeb.
preferencje anulowania subskrypcji

Potrzebujesz pomocy przy Twoim Marketing Automation? Napisz do nas.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

About the Author:

Mautic Team