• Ustaw dynamiczny formularz w Mautic i profiluj progresywnie

Progresywne profilowanie w Mautic

print

Polega na ustalaniu i interpretacji następstw faktów na podstawie źródeł wcześniejszych lub aktualizowanych danych pozyskiwanych przez formularze. A tak po ludzku, progresywne profilowanie w Mautic sprawia, że Twoje formularze stają się inteligentniejsze i  dynamicznie pytają użytkownika wyłącznie o dane, których jeszcze nie ma Mautic. W ten sposób Twój czytelnik, lead czy klient nie zostanie przytłoczony przez listę pół w formularzu, jeśli Mautic będzie znał odpowiedź na pytanie to ukryje je. Szanuj zatem czas swojego odbiorcy i podnieś współczynnik konwersji formularzy na Twojej stronie.

Inteligentne formularze w Mautic – konfiguracja

Istnieją dwie możliwości skonfigurowania pola formularza, aby wyświetlała się wtedy kiedy będzie potrzebny.  Ustawienia znajdują się w zakładce „Zachowanie” (ang. Behavior). Jak dodawać i konfigurować formularze opisaliśmy tutaj:
We wpisie masz również dostęp do instrukcji Video.

Zachowanie pola formularza (profilowanie progresywne) możesz skonfigurować dla wszystkich typów pól, z wyjątkiem e-mail oraz przycisku dla dodawanego formularza. Adres e-mail musi być zawsze widoczny, gdyż jest to identyfikator kontaktu. Natomiast pole przycisku musi być zawsze widoczne, aby móc przesłać formularz. Zalecamy, aby używać pole e-mail w każdym formularzu. W przypadku jeśli Twój kontakt, poda dwa różne adresy e-mail dla tego samego dynamicznego formularza – Mautic nadpisze dane.

Edytor pola formularza w Mautic –  zakładka Behavior
Dynamiczne formularze - profilowanie progresywne w Mautic

Konfiguracja progresywnego profilowania metoda 1:

Opcja, gdy pole formularza wyświetla się wtedy, gdy wartość nie jest jeszcze znana.  Mautic wyszukuje wartość w dwóch miejscach, zanim formularz zostanie wyświetlony dla bieżącego kontaktu:

  1. Zgłoszenie z poprzednich formularzy. Mautic wyszuka wartość pola w poprzednich formularzach bieżącego kontaktu. Jeśli zostanie znaleziona wartość, pole może być ukryte, jeśli tak je skonfigurowano. Istnieją ograniczenia historii wyszukiwania, o tym przeczytasz poniżej.
  2. Wartości pól w profilu kontaktu. Oznacza to, że jeśli pole formularza jest połączone z polem danych w kartotece kontaktu, Mautic sprawdzi, czy w profilu kontaktu ma wartość i ukryje pole, jeśli tak skonfigurowano.

Konfiguracja progresywnego profilowania dla pola formularza Mautic metoda 2:

Wyświetlenie pola po podsumowaniu formularza. Idelanie rozwiązanie, jeśli używasz tego samego formularza w różnych miejscach na Twojej stronie internetowej, możesz skonfigurować dodatkowe pola, które pojawiają się po zdefiniowanej przez Ciebie ilości przesłania formularza. Funkcja świetnie się sprawdza w połączeniu z ukrywaniem pól jeśli odpowiedź na pytanie jest znana.

Przykład zastosowania: dla pierwszego zgłoszenia zapytaj swojego użytkownika o imię, gdy przyjdzie ponownie pole Imię zostanie ukryte, a zamiast niego poprosisz użytkownika o podanie numeru telefonu.

Opracuj strategię implementacji formularzy opartej na danych, które chesz pozyskać od użytkownika. Ogranicz nadmierną ilość formularzy, osiągniesz to jeśli logicznie zaplanujesz ustawienia formularzy a dane o kliencie będą przyrastały, przy tym nie naudużyjesz cierpliwości Twojego użytkownika.

Dynamiczny formularz Mautic – sprawdź teraz!

Powyższe ustawienia inteligentnego formularza zastosowaliśmy poniżej. Wypełnij go i sam sprawdź, jak działa.

Ograniczenia profilowania progresywnego

Limit historii wyszukiwania

Ogranicza się do 200 zgłoszeń, z których Mautic wyszukuje istniejące wartości w wypełnionych formularzaach. Limit ten został dodany, aby zapobiec spowolnoieniu ładowania formularza przez zbyt duże obciązenie danymi, w przypadku jeśli kontakt ma kilka tysięcy wypełnionych formularzy brak ograniczenia uderzałby w czas serwera lub limit pamięci.  Pamiętaj jednak, że ten limit może spowodować, że Mautic będzie wyświetlać / ukrywać niewłaściwe pola.

Limit typu osadzania

Proste formularze profilowania nie będą działać, jeśli osadzisz formularz jako statyczny kod HTML. Dynamiczny formularz działa prawidłowo, jeśli osadzisz go na stronie przez kod JS lub za pośrednictwem kodu iframe.

Limit trybu kiosku (Kiosk Mode)

Funkcje profilowania progresywnego są wyłączane, jeśli przełączysz formularz do trybu kiosku. Formularz w trybie Kiosk Mode zawsze tworzy nowy kontakt na każdym zgłoszeniu. Pamiętaj, że nie śledzi wówczas urządzenia, z którego został dostarczony formularz.

Opcje profilowania progresywnego na karcie Zachowania są dostępne w edytorze formularzy, dzięki czemu można łatwo wyłączyć tryb Kiosk i ponownie korzystać z funkcji Progresywnego Profilowania.

Rejestr formularzy – o tym jak zarządzać formularzami

Zdefinuj typy formularzy

Ustal podział formularzy np. wg celu. Następnie dobieraj pola danych, które umożliwią Ci osiągnięcie celu:

  • Kontaktowych — ogólny formularz umożliwiający przesłanie wiadomości do nas.
  • Lead Generation — formularze, na podstawie których czytelnik uzyskuje treści premium np. e-book, video lub rejestruje się na webinarium prezentujące produkt.
  • Zapytania o cennik — formularz zbierający podstawowe dane o potrzebach klientów, na podstawie których przesyłamy dedykowaną ofertę handlową.



Zgody marketingowe i przetwarzanie danych osobowych

W systemie Mautic, wszystkie dane użytkowników spływają bezpośrednio do aplikacji, w której rejestrujemy zgody i następnie rezygnacje z subskrybcji, zoptymalizuj proces zarządzania danymi o kontakcie, uspójnilsz dane i ograniczysz dostęp pracowników do danych osobowych swoich klientów. Mautic służy  jako system do obsługi kampanii mailingowych i sms, zatem nie masz potrzeby eksportu danych do kolejnej aplikacji. Dzięki Mautic zredukujesz ilość czasu na czynności operacyjne i będzisz pracować na jednolitej i spójnej bazie danych. Jak zarządzać formualrzami opisaliśmy tutaj: Zarządzanie formularzami – fundament e-mial & marketing automation.

Obejrzyj video z instruktażem ustawień dynamicznych formularzy w Mautic

Chcesz wdrożyć funkcjonalność? Napisz do nas.

About the Author:

Aneta Walas
Wieloletni praktyk marketingu i konsultant biznesowy. Specjalista w zakresie wsparcia sprzedaży, content marketingu, generowania leadów i automatyzacji marketingu. Pasjonatka nowych technologi i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie. Zafascynowana analizą danych i technikami ich wizualizacji. Myśli strategicznie, bezustannie szukając nowych możliwości. Certyfikowany ekspert Business Process Management (OMG) oraz Project Manager (Prince2). W pracy i w życiu prywatnym ceni zaufanie oraz współpracę opartą na porozumieniu i szacunku.