print

Jedną z cech aplikacji marketing automation – Mautic jest możliwość oceny poziomu zaangażowania naszego użytkownika. Ocenić ten poziom możemy wykorzystując scoring. Co oznacza, że gdy kontakt wykona określoną akcję np. otwiera wiadomość e-mail, odwiedza stronę www, czy pobiera zasób, aplikacja zwiększa punktację użytkownika. A gdy użytkownik zarabia punkty, Mautic aktywuje określone, zaplanowane przez Ciebie akcje.

Jak sprawić by kontakty otrzymywały punkty?

Są dwa sposoby:

  1. Poprzez akcje. Przykładowo: za każdym razem, gdy użytkownik odczyta dany e-mail, zwiększa swój scoring o ustaloną ilość punktów.
  2. Poprzez kampanie. W tym przypadku przypisujesz wynik do każdego działania – odczytanie e-maila, odwiedziny w witrynie itp.

Akcje konfiguruje się w menu Points > Manage Actions.

Jakie akcje możesz punktować?

  • Odczytanie mailii
  • Pobranie zasobów
  • Wypełnienia formularzy
  • Wizyta na Landing Page
  • Wizyta na witrynie wwww

Warto wspomnieć w tym punkcie, że możesz dodawać punkty za wizytę na stronie głównej „https://www.twojastrona.pl” lub na konkretnej podstronie „https://www.twojastrona.pl/konkretna-podstrona”, ale także, jeśli Twój CMS używa kategorii możesz odwołać się do niej „https://www.twojastrona.pl/kategoria1/*”

Czym są triggery?

Triggery to wyzwalacze, czyli automatyczne akcje, które włączają się, gdy użytkownicy osiągną ustaloną punktację. Są używane, aby utrzymać odpowiedni poziom zaangażowania użytkownika. Wyzwalacze są podobne do akcji, ale ich mechanizm jest odwrócony. Podczas czynności dodawania lub odejmowania punktów od użytkownika wykonującego wyznaczoną czynność trigger odczytuje punktację i uruchamia się, gdy użytkownik osiągnie określony wynik.

Minimalna liczba punktów opisuje próg, który uruchamia akcję. Jeśli chcesz, aby Mautic wysłał e-mail do użytkownika, gdy osiągnie 90 punktów, powinieneś wpisać 90 w tym polu tekstowym. Mautic może także zidentyfikować użytkownika o określonym kolorze – jeśli ich używasz.

 jest domyślnie odznaczony, oznacza to, że akcja zostanie wykonana tylko do użytkowników, którzy osiągną ustaloną punktację po opublikowaniu triggera.

Jakie wyzwalacze możesz konfigurować?

  • Modyfikuj semgment
  • Modyfikuj Tag
  • Modyfikuj kampanię
  • Przesuń kontakt do integracji
  • Wyślij email do kontaktu
  • Wyślij powiadomienie do użytkownika Mautic

Możesz oprzeć swoją strategię na punktacji, albo użyć punktacji w celu dostosowania niektórych etapów strategii poprzez lepsze monitorowanie poziomów zaangażowania użytkowników. Tak czy siak zachęcamy do wykorzystania scoringu w Mautic 🙂

Potrzebujesz pomocy przy scoringu? Napisz do nas.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

Czytaj blog o Mautic