• Segmenty w Mautic

Segmentacja kontaktów – warunek udanej automatyzacji

print

Twoje kontakty odróżniają się od siebie pod bardzo wieloma względami, komunikując się z nimi nie możesz więc traktować ich jednakowo.

Segmenty w Mautic umożliwią Ci łatwo organizować kontakty. Dzięki nim podzielisz bazę odbiorców w oparciu o dane deklaratywne czy też behawioralne, a co za tym idzie, zbudujesz w pełni personalną komunikację.

Kreator segmentów w Mautic

Segmenty znajdziesz w lewym menu. Po kliknięciu przejdziesz do listy segmentów, na której widać kolumnę z prawej strony, pokazującą liczbę kontaktów pasujących do danego segmentu.

W celu stworzenia nowego segmentu wystarczy kliknąć +Nowy.

W ustawieniach Segmentu możesz wpisać nazwę (1), alias (2), czy też opis (3). Po prawej stronie upubliczniasz i publikujesz swój segment (4,5).

 

Segmenty w panelu
Segmentu w menu
Ustawienia podstawowe
Ustawienia Segmentów

Filtry Segmentów

Kryteria, w oparciu o które możesz przeprowadzać segmentację podzielone zostały na dwie grupy: 1. dotyczące kontaktu oraz 2. dotyczące firmy.

Warto podzielić je także na atrybuty, czyli cechy oraz aktywności, rozumiane jako zachowania podejmowane w stosunku do Twojej firmy.

Do atrybutów zaliczamy:

  • Imię i nazwisko
  • Stanowisko
  • Telefon
  • Adres
  • email
  • www
  • Data urodzin
  • Firma
  • Zatrudnienie
  • Media społecznościowe (Facebook, Twitter, LinkedIn, Skype)
  • Właściciel kontaktu
  • Punkty (+/-)
  • Źródło
  • Stage
  • Tagi

Jako aktywności przyjmujemy:

  • Data dodania
  • Data identyfikacji
  • Data ostatniej aktywności
  • Data przeczytania emaila
  • Email – wysłany
  • Email – niedostarczony
  • Email – przeczytany
  • Email – rezygnacja
  • SMS – niedostarczony
  • SMS – rezygnacja
  • Kontakt odwiedził URL
  • URL z maila
  • URL z landing page
  • Sesje
Filtry w Segmentach
Filtry w Segmentach

Możesz dodawać więcej niż jeden filtr, używając opcji „i” bądź „lub”.

Po wybraniu danego kryterium możesz wybrać także typ operacji do wykonania. Typy różnią się w zależności od sposobu filtrowania kontaktów.

Typy operacji w filtrach
Typy operacji na filtrach

Dodawanie manualne

Oprócz dodawania kontaktów do segmentów za pomocą filtrów, możesz dowolny kontakt dodać do listy ręcznie, klikając przycisk Preferencje na karcie kontaktu.

Dodawanie manualne
Dodawanie manualne do segmentu

Zadania cron w segmentacji

Po utworzeniu segmentu, każdy odpowiedni kontakt zostanie automatycznie dodany, przez wykonanie zadania cron. To istota segmentów. Jeśli więc jeszcze tego nie zrobiłeś – do dzieła, utwórz zadanie poniższe cron:

php /path/to/mautic/app/console mautic:segments:update –env=prod

Poprzez wykonanie tego polecenia zostaną dodane kontakty, które pasują do filtrów, a kontakty, które nie będą pasować, zostaną usunięte. Wszelkie kontakty, które były dodawane ręcznie, pozostaną częścią listy niezależnie od filtrów. Więcej o zadaniach cron we wpisie: https://www.mymautic.pl/zadania-cron-mautic/

Twoja kolej – rozpocznij tworzenie segmentów w Mautic!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas.

By |2020-06-29T11:11:23+00:00czerwiec 12th, 2017|Categories: Poradnik Mautic|Tags: , |0 Comments

About the Author:

Mautic Team