myMautic.pl

Segmentacja kontaktów – warunek udanej automatyzacji

print

Twoje kontakty odróżniają się od siebie pod bardzo wieloma względami, komunikując się z nimi nie możesz więc traktować ich jednakowo.

Segmenty w Mautic umożliwią Ci łatwo organizować kontakty. Dzięki nim podzielisz bazę odbiorców w oparciu o dane deklaratywne czy też behawioralne, a co za tym idzie, zbudujesz w pełni personalną komunikację.

Kreator segmentów w Mautic

Segmenty znajdziesz w lewym menu. Po kliknięciu przejdziesz do listy segmentów, na której widać kolumnę z prawej strony, pokazującą liczbę kontaktów pasujących do danego segmentu.

W celu stworzenia nowego segmentu wystarczy kliknąć +Nowy.

W ustawieniach Segmentu możesz wpisać nazwę (1), alias (2), czy też opis (3). Po prawej stronie upubliczniasz i publikujesz swój segment (4,5).

 

Segmenty w panelu
Ustawienia podstawowe

Filtry Segmentów

Kryteria, w oparciu o które możesz przeprowadzać segmentację podzielone zostały na dwie grupy: 1. dotyczące kontaktu oraz 2. dotyczące firmy.

Warto podzielić je także na atrybuty, czyli cechy oraz aktywności, rozumiane jako zachowania podejmowane w stosunku do Twojej firmy.

Do atrybutów zaliczamy:

  • Imię i nazwisko
  • Stanowisko
  • Telefon
  • Adres
  • email
  • www
  • Data urodzin
  • Firma
  • Zatrudnienie
  • Media społecznościowe (Facebook, Twitter, LinkedIn, Skype)
  • Właściciel kontaktu
  • Punkty (+/-)
  • Źródło
  • Stage
  • Tagi

Jako aktywności przyjmujemy:

  • Data dodania
  • Data identyfikacji
  • Data ostatniej aktywności
  • Data przeczytania emaila
  • Email – wysłany
  • Email – niedostarczony
  • Email – przeczytany
  • Email – rezygnacja
  • SMS – niedostarczony
  • SMS – rezygnacja
  • Kontakt odwiedził URL
  • URL z maila
  • URL z landing page
  • Sesje
Filtry w Segmentach

Możesz dodawać więcej niż jeden filtr, używając opcji „i” bądź „lub”.

Po wybraniu danego kryterium możesz wybrać także typ operacji do wykonania. Typy różnią się w zależności od sposobu filtrowania kontaktów.

Typy operacji w filtrach

Dodawanie manualne

Oprócz dodawania kontaktów do segmentów za pomocą filtrów, możesz dowolny kontakt dodać do listy ręcznie, klikając przycisk Preferencje na karcie kontaktu.

Dodawanie manualne

Zadania cron w segmentacji

Po utworzeniu segmentu, każdy odpowiedni kontakt zostanie automatycznie dodany, przez wykonanie zadania cron. To istota segmentów. Jeśli więc jeszcze tego nie zrobiłeś – do dzieła, utwórz zadanie poniższe cron:

php /path/to/mautic/app/console mautic:segments:update –env=prod

Poprzez wykonanie tego polecenia zostaną dodane kontakty, które pasują do filtrów, a kontakty, które nie będą pasować, zostaną usunięte. Wszelkie kontakty, które były dodawane ręcznie, pozostaną częścią listy niezależnie od filtrów. Więcej o zadaniach cron we wpisie: https://www.mymautic.pl/zadania-cron-mautic/

Twoja kolej – rozpocznij tworzenie segmentów w Mautic!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas.

Exit mobile version