Up-Selling i Cross-Selling w Mautic

print

Cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa to technika sprzedaży komplementarnych, uzupełniających produktów lub usług, Up-selling, zaś to sprzedaż dodatkowa, gdzie oferuje się klientowi produkty lub usługi o wyższej cenie, standardzie, czy większej ilości funkcji.

Profesjonalne kampanie up-sell i cross-sell mogą być wdrażane w Mautic za pomocą Dynamic Contents i Focus Items. Jednakże, do opracowania i wdrożenia takich kampanii wymagana jest znajomość HTML, PHP, JavaScript lub innego języka, bądź zaangażowanie programisty.

Nasz poradnik z założenia przeznaczony jest dla osób biznesowych, nie programistów, chcemy więc pokazać, jak wdrożyć funkcjonalne kampanie up-sell i cross-sell w Mautic, bez dodawania żadnego kodu. 🙂

Strategia tagów

Rozpocznij od zdefiniowania strategii tagów. Podziel swoje produkty e-commerce na tagi kategorii oraz na tagi produktów, dla każdego produktu. Następnie skonfiguruj kampanie przypisujące do użytkowników tagi z etykietą kategorii i produktu, zawsze gdy odwiedzają strony produktu i koszyka.

Kolejno skonfiguruj segmenty: te do sprzedaży dodatkowej i te do sprzedaży krzyżowej, na podstawie wcześniej utworzonych tagów.

Poniższy przykład uczyni wszystko wyraźniejszym! 🙂

Wyobraź sobie strategię sprzedaży odzieży zimowej o niskiej cenie (rękawiczki, szalik, czapka) klientowi, który wcześniej kupił jakąś odzież zimową. Następnie spróbujesz sprzedać produkt o wyższej wartości cenowej temu samemu klientowi (np. płaszcz).
Najpierw musisz przygotować tag kategorii odzieży zimowej. Będziesz także tworzyć pojedyncze tagi produktu: rękawiczki, szalik, czapka, płaszcz itp.
Kiedy twój klient kupuje zimowy element garderoby, jego kontakt zostaje dodany do segmentu sprzedaży krzyżowej. Jeśli nigdy nie kupił żadnego z przedmiotów o niskiej cenie, które otagowałeś, otrzyma ofertę e-mailową „dokup rękawiczki i czapkę do kompletu”. Jeśli zaś kupił już rękawiczki lub czapkę, dostanie propozycję zakupu płaszcza.

Działania w kampanii

Ta kampania realizuje następujące działania:

  1. Klient kupuje buty zimowe. Został mu przypisany tag: #buty-zimowe oraz tag kategorii: #odzież-zimowa. Automatycznie kontakt zostaje przeniesiony też do segmentu: „Odzież zimowa”.
  2. Po ustalonym w kampanii czasie, przepływ kampanii sprawdzi obecność, przy tym kontakcie tagów odzieży zimowej w niskiej cenie, czyli: #czapka, #szalik, #rękawiczki.
  3. Klienci, którzy nie mają przypisanych tagów odzieży zimowej w niskiej cenie, otrzymają e-mail z rabatem na rękawiczki i szaliki, z kampanii cross-selling.
  4. Klienci, którzy mają już przypisany tagi dla odzież zimowej w niskiej cenie: #czapka, #szalik, czy #rękawiczki, otrzymają up-sellingowe e-maile promocyjne, z płaszczami.

Takie kampanie wymagają dobrze zorganizowanej strategii tagów, ale po ich zaprojektowaniu kampanie są całkowicie zautomatyzowane.

Organizowanie kampanii zwiększających sprzedaż dużych sklepów e-commerce może stać się skomplikowane i wymagałoby więcej niż dobrze zaplanowanych tagów, w tym na przykład dynamicznych treści e-mail.

Potrzebujesz pomocy przy Twoim Marketing Automation? Napisz do nas.

Akceptuję politykę prywatności.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

Czytaj blog o Mautic

About the Author:

Pasjonatka marketing automation. Szaleje na punkcie Mautic.

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.