• Jak dodać kod śledzący Mautic do Joomla?

Joomla & Mautic – jak zintegrować?

print

Joomla to jeden z najpopularniejszych CMS dostępnych na rynku. W prosty sposób stworzysz i obsługujesz w nim witryny internetowe. Podobnie jak w przypadku stron opartych na WordPressie, twórcy Mautic opracowali wtyczkę integrującą strony opracowane na Joomla z system marketing automation.

Kluczowe cechy wtyczki Mautic-Joomla plugin:

  • Automatyzuje czynności związane z wstawieniem kodu śledzącego, bez konieczności edycji kodu źródłowego strony. 
  • Umożliwia wprowadzenie formularza Mautic, poprzez dodanie skróconego kodu identyfikującego formularz.
  • Wspiera wprowadzenie Dynamicznych Treści na stronie zgodnie z kampanią uruchomioną w Mautic.
Integracja Mautic z Joomla - wtyczka

Jak zainstalować wtyczkę Mautic do integracji z Joomla?

Proces składa się z Trzech prostych kroków:

  1. Pobierz wtyczkę. (Joomla! 2.5x & 3.x)
  2. Zainstaluj jak inne dodatki.
  3. Skonfiguruj wtyczkę i dodaj adres Twojej instalacji Mautic.
Jak poprawnie dodać kod śledzący do strony na Joomla?
Jak dodać kod śledzący Mautic do Joomla? Wtyczka Joomla w użyciu.

Sprawdź, czy wszystko działa prawidłowo, możesz to zrobić na dwa sposoby:

  1. Wyloguj się z Mautic i poruszaj się po swojej witrynie jak użytkownik. Następnie zaloguj się do Mautic i prześledź swoje zachowania.
  2. W przeglądarce włącz tryb „zbadaj” i wyszukaj zwrot: mtracking.gif

Napisz do nas jeśli coś poszło nie tak i odnotowujesz jakieś błędy.

Gratulacje – integracja witryny internetowej z Mautic została wykonana. Twoja instalacja marketing automation jest gotowa do śledzenia i zbierania danych o ruchu oraz odwiedzających Twoją witrynę internetową.

Jak używać wtyczkę Mautic-Joomla?

Śledzenie ruchu odwiedzających

Prawidłowo zainstalowana i ustawiona wtyczka zbiera i przekazuje dane do Mautic automatycznie. Wtyczka przekazuje do bazy Mautic ponad 60 rodzajów danych (zaszyte w kodzie śledzącym), które umożliwiają zgromadzenie i analizę szczegółowych i wartościowych danych o Twoich czytelnikach. Zrobiłeś już wszystko w zakresie dodania kodu śledzącego, teraz korzystaj z danych które pozyskujesz.

Formularze Mautic

Wtyczka wspiera ładowanie formularzy opracowanych w Mautic. Wystarczy dodać skrót w treści wpisu Joomla.

Przykład:{mautic type="form" ID}

Zastąp zwrot ID właściwym numerem ID forumlarza wygenerowanym w Mautic i następnie wstaw kod w miejscu publikacji formularza.

Dynamiczny Content Mautic

Wtyczka Mautic-Joomla wspiera dodawanie dynamicznej treści, poprzez dodanie kodu o przykładowym wyglądzie:

Przykład: {mautic type="content" slot="slot_name"}Domyślny tekst,który wyświetli się w przypadku błędu lub anonimowego kontaktu.{/mautic}

Zastąp  zwrot „slot_name” nazwą treści dynamicznej, którą stworzyłeś w Mautic i chcesz dodać do strony.

Porada:

Pamiętaj, iż wcześniej powinieneś skonfigurować dynamiczne treści w Mautic oraz zaplanować kampanię, wówczas funkcja będzie działa prawidłowo.

Twój Mautic został zintegrowany z witryną opartą na Joomla. Poznaj wszystkie możliwości Mautic w kolejnych naszych poradach.

Autoryzajca API

Istnieje możliwość automatycznego przekazywania kontaktów/leadów z Twojej witryny do Mautic. Integracje API  Mautic i Joomla wymagają autoryzacji, aby poprawnie przekazywać dane do systemu marketing automation. Mautic umożliwa poświadczenia API i uzyskanie autoryzacji do każdej aplikacji. Aby to zrobić, przejdź do panelu ustawień Mautic i wykonaj następujące kroki:

  1. Przejdź do zakładki Konfiguracja Mautic/Ustawienia API i ustaw „API włączony” na „Tak”, pozostawiając „tryb API” na „OAuth1”. Zapisz zmiany.
  2. W panelu konfiguracji pojawiła się nowa pozycja menu: „Poświadczenie API”.
  3. Utwórz nowe poświadczenie. Wpisz nazwę np. „Joomla plugin” i dodaj rzeczywisty adres zwrotny strony, którą integrujesz z Mautic. Zapisz poświadczenie.
  4. Mautic wygenruje dwa klucze: „Klucz publiczny” i „Klucz prywatny”. Skopiuj je do wtyczki Joomla i zapisz.
  5. W ostatnim kroku: kliknij w przycisk „Autoryzuj” i postępuj zgodnie z instrukcją.

Wykorzystuj otwartość Mautic, efektywnie automatyzuj procesy marketingowo-sprzedażowe.

Źródło: mautic.org

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas.

About the Author:

Aneta Walas
Wieloletni praktyk marketingu i konsultant biznesowy. Specjalista w zakresie wsparcia sprzedaży, content marketingu, generowania leadów i automatyzacji marketingu. Pasjonatka nowych technologi i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie. Zafascynowana analizą danych i technikami ich wizualizacji. Myśli strategicznie, bezustannie szukając nowych możliwości. Certyfikowany ekspert Business Process Management (OMG) oraz Project Manager (Prince2). W pracy i w życiu prywatnym ceni zaufanie oraz współpracę opartą na porozumieniu i szacunku.