Z jakiego powodu niskie zaangażowanie klientów to problem? Podstawowe skutki, które niesie za sobą to:

  • odrzucenie wiadomości marketingowych,
  • zmniejszająca się baza kontaktów,
  • niska skuteczność kampanii,
  • spadek sprzedaży.

Buduj od początku relacje

Możesz temu zapobiec tworząc kampanię powitalną. Każdy kto dołączy do Twojej sieci kontaktów może otrzymać szereg wiadomości: podziękowanie za subskrypcję, poinformowanie o głównych obszarach działania Twojej marki, instrukcję poruszania się po Twojej stronie czy sklepie, kupon rabatowy, prośbę o wypełnienie ankiety i pozostawienie opinii o Twojej firmie czy produktach, wiadomości tematyczne o nowościach, artykułach czy top produktach.

„Jeśli jesteś właścicielem restauracji nie wysyłaj wiadomości jedynie o daniach dnia, czy promocjach. Zdradź swoje inspiracje, przepisy na dania, napisz o badaniach dotyczących żywienia, czy też opiniach klientów. Zbuduj relacje.”

Postępuj uczciwie i autentycznie

Świadomość klientów rośnie, z każdym dniem konsumenci stają bardzo odporni i wyczuleni na wszelkiego rodzaju manipulacje oraz triki handlowe. Zgadzają się na grę zakupowo-sprzedażową na własnych warunkach. Akceptują reguły gry, a decyzje zakupowe podejmują świadomie. Konsument z dużą dozą ostrożności podchodzi do słowa promocja, czuje przez skórę  zagrożenie – handlowcy sami są sobie winni, nadużyli zaufania klientów wielokrotnie promocjami, które miały mało wspólnego z przeceną, czy faktyczną korzyścią finansową. No chyba, że promocja dotyczy renomowanych torebek sprzedawanych w dyskoncie… wtedy wszystko jest możliwe i słowo promocja nadal jest efektywne. Jednak znaczna większość konsumentów chętniej kupuje od zaufanych i polecanych przez realne osoby sprzedawców. Chętnie zbiera opinie, referencje i komentarze – docenia prawdę i autentyczność. Zatem jeśli organizujesz promocje niech ona będzie prawdziwa – gość restauracji może otrzymać w promocyjnej cenie deser, którego nigdy wcześniej nie zamawiał  – przy kolejnej wizycie zamówi ponownie jeśli Twój produkt był autentyczny i szczery.

Projektuj i uruchamiaj kampanie promocyjne w Mautic, które uwiarygodnią Twoje podejście sprzedażowe i profesjonalizm w obsłudze klienta. Nie podnoś sztucznie cen, aby zorganizować promocje – prędzej czy później klient zorientuje się w Twoim oszustwie – efekt kampanii będzie odwrotny od zamierzonego. 

Narzędzia marketing automation gromadzą dane o kliencie, analizuj dane aby poznać i zaangażować swojego klienta w długoterminową współpracę z Tobą. Pozyskanie nowego klienta jest kilkukrotnie droższe od utrzymania obecnego. Klienci też są zmęczeni ciągłym próbowaniem i sprawdzaniem nowych dostawców, czy też sprzedawców. Zaufane miejsce, punkt sprzedaży lubią ponownie odwiedzać i czują się w nim bezpiecznie, są też skłonni zapłacić wyższą cenę za usługę –  jeśli nie nadużyjesz zaufania jakim Cię obdarzyli.

Nagradzaj zaangażowanych klientów

Organizuj konkursy i spontaniczne akcje dla aktywnych i zaangażowanych klientów. Niech krążą wiadomości o nagrodzonym kliencie, którego zaprosisz na kolację do swojej restauracji, czy też na szkolenie, czy płatną konferencję – działaj spontanicznie. Nie musisz kupować wycieczek do ciepłych krajów – drobny upominek, gratis usługa, czy nowy produkt do testów – niech klient wyrazi swoją opinię. Nawet jeśli to nagroda za kilka kliknięć w mediach społecznościowych to warto docenić czas i poświęcenie klienta. Być może inni zadowoleni kliencie również śmielej zaczną się wypowiadać na temat współpracy, czy zakupów u Ciebie. Zadbaj o tych, którzy mogą i chcą się dzielić spontanicznie pozytywnymi wrażeniami i doświadczeniami w kontaktach z Twoją marką. Niezadowolny klient napisze bez zachęty swoją opinię, wszędzie gdzie nadarzy mu się tylko okazja – Ci zadowoleni są bardziej nieśmiali. Sprowokuj ich, aby chętniej wypowiadali się i uczestniczyli w twoich aktywnościach.

Zorganizuj plebiscyt na najciekawsze danie w Twojej restauracji – dla pierwszych 50 osób, które zagłosują zapewnij degustacje zwycięskiego dania w najbliższą niedzielę od 14.00. Mautic roześle vouchery do zwycięzców za Ciebie. 

Większość decyzji zakupowych podejmujmy w oparciu o to jak jesteśmy traktowani jako ludzie. Nigdy nie zapominaj o tym!

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

Czytaj więcej o Mautic