Poznaj nasze persony

Poprawnie opracowany opis profilu klienta (buyer person) umożliwia dobór komunikatów i mechanizmów marketing automation. Chcemy przedstawić Ci możliwości systemu Mautic, stąd stworzyliśmy profile klientów. Podzieliliśmy nasze persony na typy klienta B2C (sklepu online) oraz klienta B2B (firmy usługowej). Profil klienta uwzględnia status klienta. Zdefiniowaliśmy następujące statusy: potencjalny klient, nowy, aktywny i utracony. Następnie nałożyliśmy cechy demograficzne i psychograficzne, w końcu dodaliśmy nastawienie do produktu wraz z fazą zakupową. I tak oto możemy zaprezentować Ci profil klientów. Jak sobie z nimi poradzi Mautic?

 


PROFILE KLIENTÓW B2C

Profil klienta B2C
Profil klienta B2CMonika - Konsument sklepu online
Potencjalny klient – ma potrzebę zakupową, określony termin zakupu, dysponuje budżetem na zakup i ona tutaj rządzi – sama podejmuje decyzje.

Pozyskanie pierwszego zamówienia zakupu od konsumenta i przekształcenie statusu na Nowy klient.

Lampa stołowa i wyposażenie salonu.

Ocena cech dostępnych produktów i porównanie ich parametrów.

Monika w najbliższych miesiącach planuje remont mieszkania, obecnie poszukuje lampy do salonu. Mieszka wspólnie z partnerem w dużym mieście, ma 28 lat i jest pracownikiem biurowym. Większość swojego czasu spędza w pracy, jest na początku swojej kariery zawodowej. W wolnym czasie biega i ogląda komedie. Urodzona entuzjastka podejmuje impulsywne decyzje. Zakupy sprawiają jej przyjemność – kupuje więc często, stawia na rzeczy unikatowe – nie odpuści okazji cenowej. Wyposażenie mieszkania nabywa najczęściej w sklepach online –  uzyskaną obniżkę jest gotowa wydać na usługi personalizacji towaru. To wieczna poszukiwacz okazji.

Profil klienta B2C
Profil klienta B2CRobert - konsument sklepu online
Aktywny klient – regularnie kupuje w sklepie online w okresie ostatnich 12 miesięcy.

Pozyskanie nowego zamówienia od aktywnego klienta.

Meble i akcesoria wyposażenia wnętrz.

Uświadomienie potrzeby.

Robert w zeszłym roku remontował salon, nabył wówczas w sklepie online meble oraz system oświetleniowy. Mieszka wspólnie z rodziną w domu położonym w małej miejscowości, od kilku lat prowadzi lokalną, małą firmę. W wolnym czasie czyta książki i łowi ryby. Ceni tradycje i uczciwość w biznesie, w swoim środowisku cieszy się autorytetem, więc bardzo chętnie wyraża swoje opinie i równie chętnie korzysta z porad innych osób. Produkty dobiera długo i starannie, krytyczne cechy  towarów to praktyczność oraz jakość. Jest gotów zapłacić wyższą cenę za towar, jednocześnie oczekując trwałości produktu. Wyposażenie mieszkania kupował wcześniej w sklepach stacjonarnych. Za namową znajomego dokonał pierwszych zakupów online. Był zadowolony z obsługi i towaru, zatem ponawiał zakupy. Korzysta z programów lojalnościowych. To pasjonat jakości oraz praktyczności.

 Spotykasz codziennie profil klienta, który prezentujemy! Teraz scenariusze obsługi klienta uruchomisz w marketing automation.


PROFILE KLIENTÓW B2B

Profil klienta B2B
Profil klienta B2BAnna - klient firmy szkoleniowej
Nowy klient – dokonała pierwszego zakupu w okresie ostatnich trzech miesięcy.

Ponowna sprzedaż usługi i produktów nowemu klientowi B2B.

Szkolenie z technik negocjacji sprzedażowych.

Uświadomienie potrzeby.

Monika pracuje jako handlowiec w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Dyrektor Sprzedaży przydzielił jej sprzedaż nowego portfolio produktowego. Monika po poprzednim szkoleniu z technik sprzedaży poprawiła swoje wynika. Zauważyła jednak, że w kilku sytuacjach negocjacyjnych oddała pole klientowi – jest przekonana że mogła ustalić znacznie lepsze warunki handlowe, jednak zabrakło jej umiejętności i pewności siebie. Jej celem zawodowym jest obsługa strategicznych klientów firmy. Monika ocenia w programie szkolenia czas poświęcony na zajęcia praktyczne oraz indywidualny charakter szkoleń. Podstawową barierą zakupową szkoleń jest brak budżetu na ten cel i ograniczenia czasowe. Chcą uczestniczyć w szkoleniu musi uzyskać zgodę Dyrektora Sprzedaży oraz pozyskać budżet w Dziale Kadrowym.

Profil klienta B2B
Profil klienta B2BKrzysztof - klient firmy szkoleniowej
Potencjalny klient – prowadzimy aktywne działania handlowe, dotychczas nie dokonał zakupu u nas.

Ponowna sprzedaż usługi i produktów nowemu klientowi B2B.

Szkolenie z nowoczesnych technik planowania produkcji.

Analiza cech produktu i porównanie parametrów.

Krzysztof jest szefem działu produkcji, w ostatnim czasie jego firma pozyskała nowe kontrakty, tym samym zwiększyła się liczba zleceń produkcyjnych. Zarząd postawił przed Krzysztofem cel podniesienia zdolności produkcyjnych. Zakłady produkcyjne, którymi zarządza Krzysztof wykorzystują różne narzędzia planistyczne. Krzysztof nie wie, w którym zakładzie są wolne moce przerobowe, czy i które zlecenie mogłoby zostać przesunięte z zakładu A do zakładu B. W prasie branżowej spotkał się z ofertą szkolenia, z nowoczesnych technik planowania produkcji. Uznał że powinien podnieść kompetencje zespołu planistycznego, aby usprawnić proces planowania produkcji i efektywniej zarządzać zasobami produkcyjnymi. Krzysztof wybraną przez siebie ofertę szkoleniową kieruje do szefa działu HR, który finalizuje transakcje. Ograniczeniem utrudniającym decyzje o zakupie jest miejsce i czas szkolenia.

Poznasz mechanizmy do gromadzenia danych o potrzebach i zachowaniach zakupowych Twoich klientów, tak abyś trafił z prawidłowym produktem, we właściwym czasie i odpowiedniej cenie.

Udowodnimy, że marketing automation to nie tylko narzędzie do wysyłki mailingów.

Opracowaliśmy przykłady opisu profilu klienta, na podstawie danych zebranych w aplikacji Mautic.

Wybierz przypadki użycia Mautic