• Wdrożenie Mautic - jak uzyskać efekt w automatyzacji marketingu przez system automation

Wdrożenie Mautic – jak się dobrze przygotować?

print

Wdrożenie każdego systemu wiąże się z kosztami i ryzykiem.  Zatem ustalmy jak wdrożyć automatyzację marketingu dzięki aplikacji Mautic, aby zyskać na tym najwięcej a przy tym nie zwariować? Ustalmy jedno nawet najlepszy samochód potrzebuje kierowcę – jeszcze! Im większe umiejętności kierowcy tym lepsze wykorzystanie możliwości maszyny.  Następnie oprócz umiejętności kierowca jednak musi wiedzieć jaki jest jego cel, do kogo się udaje i jaką trasę ma do przejechania, następnie oceni czy do przejazdu potrzebuje i może zabrać pasażerów, czy użyje naczepę, czy oklei samochód komunikatami marketingowymi, czy zamontuje sygnały dźwiękowe – w sumie nie wiem po co, ale może jednak będą potrzebne :). 

Identycznie jest z systemami informatycznymi – to narzędzie taka maszyna, którą, wykorzystujesz w swoim biznesie tak jak samochód. Twoje cele bizesowe dyktują uzasadnienia biznesowe i wpływają na Twoje decyzje – możesz kupić samochód ciężarowy, aby szybciej i więcej dostarczać towarów do klientów, co za tym idzie zwiększyć przychody i zyski, bądź kupić busa do przewożenia pracowników, aby zmniejszyć koszty podróży i zapewnić terminy realizacji umów.  Co przez to rozumiem, że na początku koniecznie określ jaki w jakim celu chcesz wdrożyć Mautic?

Cele wdrożenia Mautic!

Czy chcesz zmniejszyć ilośc aplikacji i ograniczyć koszty utrzymania aplikacji, z których korzystasz dziś do obsługi procesów marketingowych, czy też zamierzasz pozyskać więcej nowych sprzedaży, czy też zwiększyć wolumen sprzedaży do aktywnych klientów. Określ cele wdrożenia Mautic!

Grupa docelowa – profile klientów, segmentacja bazy i fazy zakupowe

Na grupę docelową składa się kilka aspektów: profile klienta, segmentacja bazy i fazy zakupowe lub sprzedażowe, w zależności z której metody skorzystasz zdefiniuj poziomy oceny potencjału nabywczego klientów takie drzewo decyzji zakupowej, o stages w Mautic pisaliśmy tutaj. Wróćmy jednak do profilu klienta to komu sprzedajesz produkty lub usługi zdeterminuje podział segmentów w zaimplementowanym systemie marketing automation. Segmenty możesz dowolnie budować wg parametrów danych kontaktu, firmy i zachowań na stronie. O możliwościach Mautic w zakresie segmentacji pisaliśmy tutaj.

Narzędzia – dobór i konfiguracja

Zakładam, że uruchamiasz swoja pierwszą kampanię na nowej instalacji Mautic i że zaimplementowałeś na stronie kod śledzący. W ramach wdrożenia Marketing Automation powinieneś zdefiniować i zaimplementować strukturę danych o kliencie oraz formularze kontaktowe. Następnie zaimportuj swoją bazę, pamiętaj aby odpowiednio oczyścić zbiory danych i połączyć przed załadowaniem ich do systemu. Uruchom integracje, w zależności tego jakie cele sobie postawiłeś możesz korzystać z różnych integracji od CRM przez narzędzia do komunikacji takie jak SMS, czy powiadomienia przez stronę, aby móc korzystać z tych mechanizmów musisz je odpowiednio skonfigurować i uruchomić. Zbuduj modele procesów przepływu danych do działu sprzedaży,  tak aby obsługa klienta przebiegała płynnie.

Komunikaty i materiały marketingowe – czyli kampanie w Mautic

Czas na uruchomienie kampanii! Określone komunikaty oraz zbudowane materiały marketingowe, takiej jak strony docelowe, mailingi, focus item, Newslettery, poradniki i materiały Video, webinaria, szkolenia i warsztaty online – wszystko to co może interesować i angażować Twojego klienta. Następnie zamodeluj i wdrażaj kampanie w Mautic. Używaj warunków, akcji  i decyzji, tak aby zebrać dane i poprowadzić swojego leada na ścieżce zakupowej do celu, który określiłeś.

Wyniki i usprawnienia

Analizuj wyniki, oceniań efektywność i reaguj na bieżąco.  Zmiana, zmiana i jeszcze raz zmiana – Twój klient to ruchomy cel, za każdym razem kiedy jesteś przekonany, że namierzyłeś swój cel to czas,  aby zacząć układać wszystko od początku.

Chcesz zagwarantować sobie  udane wdrożenie Mautic zacznij od określenia celu i zdefiniowania grupy docelowej, następnie dobierz narzędzia w Mautic i zdefiniuj komunikaty marketingowe,  wreszcie oceniań wyniki i wprowadzaj usprawnienia. Teraz podziel się z nami, jak przebiegło wdrożenie Mautic w Twoim projekcie?

By |2017-09-13T20:16:08+00:00wrzesień 13th, 2017|Categories: Artykuł|Tags: , , , |0 Comments

About the Author:

Aneta Walas
Wieloletni praktyk marketingu i konsultant biznesowy. Specjalista w zakresie wsparcia sprzedaży, content marketingu, generowania leadów i automatyzacji marketingu. Pasjonatka nowych technologi i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie. Zafascynowana analizą danych i technikami ich wizualizacji. Myśli strategicznie, bezustannie szukając nowych możliwości. Certyfikowany ekspert Business Process Management (OMG) oraz Project Manager (Prince2). W pracy i w życiu prywatnym ceni zaufanie oraz współpracę opartą na porozumieniu i szacunku.