Często bardzo skrupulatnie planujemy i modelujemy kampanie mailingowe. Programujemy uruchomienie kolejnych działań, na podstawie otwarcia czy kliknięcia w mail. Między akcjami, warunkami czy decyzjami zapominamy o najważniejszym – pierwszym kroku, czyli wysyłce pierwszego mailingu, jego atrakcyjności i przede wszystkim dostarczalności.

Poniżej zebrałam 10 zasad, które warto uwzględnić wysyłając mailingi z Mautic – omiń z nami folder spam!

Kampania w marketing automation - jak usprawnić mailingi
  1. Używaj prostych szablonów typu Blank, by zminimalizować kod HTML oraz ilość grafik, czy zdjęć. Unikaj wiadomości cięższych niż 50-60kB i postaraj się by stosunek grafiki do tekstu nie był większy niż 1:1, a już na pewno nigdy nie stosuj jednego wielkiego obrazka!
mailing mautic - spam

2. Dodając obraz do maila w edytorze drag&drop dodawaj go wyłącznie z biblioteki Mautic, będzie miał wtedy to samo źródło/link co adres nadawcy.

Kampania w marketing automation - jak usprawnić mailingi

3. Zrezygnuj z podlinkowań. Postaraj się umieścić wyłącznie 1 link w treści całego maila.

Kampania w marketing automation - jak usprawnić mailingi

4. Segmentuj swoich odbiorców i personalizuj komunikację.

Stosuj osobistą narrację, dostosuj do niej powitanie używając Cześć Aniu, Witaj Janusz, Dzień dobry Macieju. W Mautic możesz to zrobić stosując dynamiczny content.

Kampania w marketing automation - jak usprawnić mailingi

5. Ustaw adres “odpowiedz do” taki sam jak adres nadawcy.

Kampania w marketing automation - jak usprawnić mailingi

6. Zawsze dodawaj link rezygnacji na końcu lub na początku wiadomości.

Kampania w marketing automation - jak usprawnić mailingi

7. Wysyłaj wiadomość w formacie html+tekst.

Kampania w marketing automation - jak usprawnić mailingi

8. Stosuj standardową wielkość czcionki. Nie pisz wielkimi literami, nie używaj wielokrotnych wykrzykników (!!!!!) czy znaków zapytania (???).

Kampania w marketing automation - jak usprawnić mailingi

9. Nie używaj słów prowokujących, powszechnie stosowanych przez spamerów. Unikaj także słów typowo marketingowych: Rabat, Kup teraz, W cenie, Oferta specjalna, Sprawdź ofertę, Promocja, Wyprzedaż, Darmowy itp. czy słów związanych z promocjami i atrakcyjnością ofert, np. super, extra, itd.

Przemyśl również zmianę haseł powszechnie stosowanych w masowych w mailingach: Kliknij tutaj, Wypisz się.

10. Usuwaj maile wyglądające na spam trapy – dbaj o swoją bazę 🙂

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

Czytaj więcej o Mautic