print
Wysoka dostarczalność wiadomości jest kluczem dla udanej kampanii e-mail marketingowej. Nie ma znaczenia, ile wysiłku włożymy w kampanię, co promujemy, jaka jest zawartość i kreacja samej wiadomości, jeśli e-maile nie docierają do skrzynek odbiorczych naszych klientów i nie zobaczymy żadnych wyników. Jednym ze sposobów poprawy zarówno dostarczalności, jak i zaangażowania jest regularne czyszczenie bazy kontaktów.
Kampania w marketing automation - jak usprawnić mailingi

Co to jest czyszczenie listy kontaktów?

Czyszczenie listy usuwa nieaktywne, niezaangażowane lub kontrowersyjne kontakty z listy e-mailowej.

Dlaczego czyszczenie listy jest ważne?

Dostawcy usług pocztowych mają skomplikowane i stale zmieniające się algorytmy, służące do określenia, w jaki sposób, kiedy i gdzie dostarczane będą Twoje e-maile. Twoja reputacja wysyłkowa ma duży wpływ na ten algorytm. Wysyłanie wyłącznie do zaangażowanych i aktywnych kontaktów, które wchodzą w interakcję z (czytaniem lub klikaniem) wiadomością e-mail, jest kluczowe dla dobrej reputacji.

Co się stanie, jeśli nie zachowam odpowiedniej higieny bazy kontaktowej?

Oprócz złej reputacji ryzykujesz: niższą dostarczalność, wyższy współczynnik odrzuceń, zwiększone zgłoszenia spamowe, umieszczanie na czarnych listach, czy zmniejszone ROI w działaniach marketingowych.

Jak zacząć?

Najlepiej zacząć od źródła. Wdrożenie weryfikacji takie jak reCAPTCHA, w każdym Twoim formularzu rejestracyjnym, spowoduje usunięcie wielu botów atakujących twoją listę. Można go dodać w dowolnym formularzu Mautic, wybierając pole „reCAPTCHA” podczas tworzenia formularza.
captcha
Jeśli importujesz kontakty bezpośrednio do Mautic, przed przesłaniem możesz je przeskanować używając popularnych serwisów, takich jak: kickbox, czy NeverBounce, gdzie listy mogą być przesyłane jako pliki .csv i czyszczone.

Jak zachować czystą listę?

Czyszczenia list kontaktów powinniśmy uruchamiać co 3-4 miesiące. Jeśli jednak zauważysz znaczny spadek zaangażowania lub wzrost współczynników odrzuceń, listę należy natychmiast wyczyścić. Zobaczysz to w raportach Mautic.

Dobrym pomysłem jest takze usuwanie kontaktów z segmentów, które nie angażują się już w Twoje treści. Mautic ma wiele filtrów w segmentach, w tym: datę ostatniej aktywności, datę przeczytania wiadomości e-mail i datę kliknięcia, które pozwalają na odfiltrowanie kontaktów, które nie są już interakcji z twoim contentem.
czyszczenie listy kontaktów

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

Czytaj więcej o Mautic