Dynamiczne treści w Mautic

print

Dynamiczne treści (ang. dynamic content) – to zaawansowana technolgia różnicowania treści publikowanych:

  • na stronie internetowej,
  • sklepie internetowym,
  • stronach przechwytywania (landing page),
  • wiadomości email,
  • pop-up’ach,
  • wiadomościach SMS,

polegająca na automatycznym zaimplementowaniu we wskazanych miejscach fragmentów tekstów, grafik, reklam, na podstawie wartości określonych na podstawie zachowania, zainteresowania, cech kontaktu lub przedsiębiorstwa. 

Dynamiczny content w Mautic

Marketing Automation Mautic oznacza:

  1. Dynamic Web Content – implementacja spersonalizowanych treści dla użytkowników Twojej witryny internetowej,

  2. Dynamic Content in emials – umożliwia implementacje dynamicznych tekstów i grafik w treści emial.

  3. Dynamiczne formularze – konfigurator formularzy, których pola inteligentnie dostosowują się w odniesieniu do danych posiadanych o kontakcie lub firmie.

Poznaj wszystkie możliowści Mautic i zacznij je efektywnie używać w kampaniach marketingowych.

Mautic to system marketing automation oparty na licencjach Open Source. System możesz zainstalować i urchomić na własnym serwerze, redukując koszty utrzymania miesięcznych subskrybcji.

Dynamiczne treści na stronie internetowej

Rekomendacje, formularze widoczne dla anonimowych, wiadomości uwarunkowane miejsce pobytu kontaktu, wiadomości dedykowane dla użytkowników specyficznych urządzeń – steruj ruchem na stronie, zwiększ ilość wypełnionych formularzy, podnieś wyniki sprzedaży używając spersonalizowanych treści na Twojej stronie czy w sklepie internetowym.

W Mautic wystepują dwa typy Dynamic Web Content (DWC):

  1. Dynamiczne treści oparte na filtrach –  funkcja umożliwia konfigurowanie filtrów (np. w segmentach), aby na podstawie określonych warunków wyświetlać tresci na stronach docelowych (landing page) lub w gniazdach witryny internetowej.

    Jak ustawić dynamiczne treści oparte na warunkach filtrów?

    I. Utwórz lub edytuj element dynamicznej zawartości strony internetowej w komponentach Mautic.

    II. Przełącz przycisk „Czy jest oparty na kampanii” na: Nie (zauważ, że gdy wybrano Nie, pole „Nazwa boksy” jest dostępne, a karta filtrów jest wyświetlana, aby można było tworzyć nowe filtry na podstawie Twoich warunków).

    III. Na stronie docelowej dodaj skrót z nazwą przypisaną elementowi lub zaimplementuj kod na Twojej stronie internetowej.

    O teraz kiedy ktoś odwiedzi Twoją stronę i będzie spełniał warunki określone w filtrach, zostanie wyświetlony komunikat z elementu dynamicznego contetnu.

Dynamiczne treści na stronie internetowej oparte na filtrach marketing automation
Autoryzacja Mautic i Twitter - użycie wtyczki

  1. Dynamiczne treści oparte na kampaniach w marketing automation –  funkcja umożliwia używanie komponentów dynamic content w ścieżkach kampanii zautomatyzowanej w aplikacji Mautic.

    Jak ustawić dynamiczne treści w ramach automatycznej kampanii?

    I. Dodaj element: Domyślna treść w komponentach Mautic.

    II. Stwórz treść alternatywną, którą chcesz wyświetlać dla kontaktów w ramach kampanii.

III. Stwórz kampanię z wywołaniem dynamicznej treści.

IV. Stwórz gniazdo na Twoje stronie internetowej i dodaj slot Dynamic Contetn na stronie internetowej.

Konfigurator dynamicznych treści w marketing autoamtion
Autoryzacja Mautic i Twitter - użycie wtyczki

Testuj Dynamiczny Content w Marketing Automation

Skonfigurowaliśmy przypadki użycia funkcjonlaności marketing automation. Chcemy zademnostrować Ci sposób wyświetlania dynamicznych treści osadzonych na stronie internetowej. Sam możesz sprawdzić jak działa marketing automation. Podaj swoje imię w tym formularzu:

Dynamiczne treści w wiadomości email

Mautic umożliwia umieszczanie różnych zawartości w jednej wiadomości emial, które widoczne są wyłącznie dla kontaktów spełniających warunki danych zebranych na temat użytkownika w polach danych.

Jak używać dynamiczne treści w wiadomości emial?

  1. Dodaj nową wiadomość emila w komponentach Mautic. Jak konfigurować wiadomości emial w Mautic przedstawiliśmy we wpisie: Jak tworzyć kreacje e-mailowe w Mautic?
  2. Uruchom konstruktor wiadomości emial.
  3. Dodaj w edytorze Drag&Drop element Dynamic Content w treści wiadomości emial.
  4. Kilknij element i wprowadź w edytorze domyślną treść dla bloku. Zwróć uwage, że możesz dodać tekst, grafikę, linki, zdjęcia, listę – masz pełną dowolność w zakresie ustawienia treści.
  5. Kliknij w button: Dodaj wariant.
  6. Ustaw filtr. Wybierz pole danych i ustaw wartość dla wariantu.
  7. Dodawaj kolejne warunki i ustawiaj treści – tyle ile chcesz i potrzebujesz.

Uwaga: możesz dodawać dowloną ilość bloków dynamicznych treści w jednej wiadomości email.

Od teraz możesz tworzyć wielwariantów jednej wiadomości emial!

Dynamiczne formularze dzięki marketing automation

Polega na ustalaniu i interpretacji następstw faktów na podstawie źródeł wcześniejszych lub aktualizowanych danych pozyskiwanych przez formularze. A tak po ludzku, progresywne profilowanie w Mautic sprawia, że Twoje formularze stają się inteligentniejsze i  dynamicznie pytają użytkownika wyłącznie o dane, których jeszcze nie ma Mautic. W ten sposób Twój czytelnik, lead czy klient nie zostanie przytłoczony przez listę pół w formularzu, jeśli Mautic będzie znał odpowiedź na pytanie to ukryje je. Szanuj zatem czas swojego odbiorcy i podnieś współczynnik konwersji formularzy na Twojej stronie.

Obsługę i użycie inteligentych formularzy w Mautic  przedstawiliśmy we wpisie: Dynamiczne formularze w marketing automation

Przeczytaj również:

Zapraszamy do lektury!

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas.

By |2022-05-17T13:43:09+00:00styczeń 21st, 2022|Categories: Poradnik Mautic, Wszystkie|Tags: , , , |0 Comments

About the Author:

Aneta Walas
Wieloletni praktyk marketingu i konsultant biznesowy. Specjalista w zakresie wsparcia sprzedaży, content marketingu, generowania leadów i automatyzacji marketingu. Pasjonatka nowych technologi i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie. Zafascynowana analizą danych i technikami ich wizualizacji. Myśli strategicznie, bezustannie szukając nowych możliwości. Certyfikowany ekspert Business Process Management (OMG) oraz Project Manager (Prince2). W pracy i w życiu prywatnym ceni zaufanie oraz współpracę opartą na porozumieniu i szacunku.