Jak zadbać o dobrą współpracę między marketingiem i sprzedażą?

print

Istnieje wiele przedsiębiorstw, w których dział marketingu i dział sprzedaży, to dwa zupełnie oddzielne zespoły, które często zmierzają w różnych kierunkach. Może to oznaczać, że w przedsiębiorstwie jedna z tych grup ma nieco większą siłę wpływu na decyzje biznesowe, druga musi się dostosować nie mając wpływu na obierane kierunki. Bez względu na to, w jaki sposób układ sił wewnętrznych jest skonstruowany, ważne jest, aby działania skierowane do klienta były spójne i gwarantowały odpowiedniej jakości obsługę i spójną komunikację. Jeśli tak się nie stanie, spowoduje to nieprzyjemne wrażenia dla kupującego, obniży sprzedaż i zmniejszy satysfakcję klienta, co ostatecznie wpłynie na przychody i wyniki firmy. Prezentujemy wskazówki jak usprawnić współpracę marketingu i sprzedaży.

Wspólny język

Zacznij od ustalenia nomenklatury – sprzedaż i marketing muszą mówić w tym samym języku. Pomaga to zarządzać oczekiwaniami między marketingiem i sprzedażą wewnętrznie, a także w rozmowach z obecnymi i potencjalnymi klientami. Jednym z terminów, które często powodują dezorientację między zespołami, jest słowo „LEAD”. Posiadanie jasnych definicji dla wszystkich terminów i wskaźników oraz komunikowanie ich pomaga zapobiegać nieporozumieniom między zespołami sprzedaży i marketingu.

Współgrające cele

Możesz zarządzać tylko tym co mierzysz. Prawidłowo zdefiniowane cele  i określenie sposób ich pomiaru  jest jednym ze sposobów zapewnienia, że zespół marketingowy i sprzedażowy ​​pracuje nad tym samym rezultatem. Wskazane cele i poziom ich osiągniecia powinny mieć przełożenie w systemie motywacyjnym.

Dobry plan to podstawa

Zaangażuj zespół do opracowania planu – kiedy zespół tworzy wspólny plan, zwykle bardziej zależy mu na jego sukcesie. Plan powinien dokumentować cele, działania i oczekiwane rezultaty. Jeśli nie wszyscy mogą uczestniczyć w tworzeniu planu, upewnij się, że plan jest udokumentowany i przekazany.

Celebrowanie wspólnych sukcesów

Osiągnięcie celu końcowego, a tym samym sukces zarówno w przypadku sprzedaży, jak i marketingu, powinien być taki sam. Oznacza to, że zespół marketingowy nie powinien świętować tylko dlatego, że dostarczył odpowiednią liczbę potencjalnych klientów. Sukcesem powinno być osiągnięcie celów obu zespołów. Kiedy to się stanie, nie zapomnij o świętowaniu i zabawie, ponieważ zespoły, które dobrze się bawią i są szczęśliwe, będą też bardziej produktywne.

Narzędzia i dane

Korzystaj z danych i nowych technologii – dobrą wiadomością jest to, że istnieje mnóstwo narzędzi, które jeśli zostaną prawidłowo zaimplementowane, mogą pomóc w osiągnięciu wyższego poziomu współpracy pomiędzy działami marketingu i sprzedaży. Narzędzia te nie tylko usprawniają codzienną pracę, ale pozwalają lepiej zrozumieć kupującego, sprawnie reagować na zmiany rynkowe i wykorzystywać nadarzające się okazje sprzedażowe. Pamiętaj, że informacje z tych systemów są tak dobre, jak dane, które rejestrujesz i śledzisz. Upewnij się również, że systemy są ściśle zintegrowane, aby odpowiednie informacje z dowolnego systemu były dostępne dla marketingu i sprzedaży, a także w celu przeprowadzenia szerszych analiz.

Zniweluj linię pomiędzy sprzedażą a marketingiem. Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

By |2022-05-17T13:42:26+00:00styczeń 31st, 2022|Categories: Artykuł, Wszystkie|Tags: , , |0 Comments

About the Author:

Aneta Walas
Wieloletni praktyk marketingu i konsultant biznesowy. Specjalista w zakresie wsparcia sprzedaży, content marketingu, generowania leadów i automatyzacji marketingu. Pasjonatka nowych technologi i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie. Zafascynowana analizą danych i technikami ich wizualizacji. Myśli strategicznie, bezustannie szukając nowych możliwości. Certyfikowany ekspert Business Process Management (OMG) oraz Project Manager (Prince2). W pracy i w życiu prywatnym ceni zaufanie oraz współpracę opartą na porozumieniu i szacunku.