• target market

Zidentyfikuj swój rynek docelowy

print
Szybko, odpowiedz na to pytanie:
Czy jesteś teraz spragniony?
Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, to jest firma, która jest zainteresowana pomocą. Koncentrują się na dostarczaniu wielu opcji napojów, które mają za zadanie ugasić pragnienie. Oferują 3500 różnych rodzajów napojów (i ponad 500 marek) i dosłownie obsługują każdy kraj na świecie (poza Koreą Północną). Ich kultowe czerwone logo nie zmieniło się od czasu, gdy zostało stworzone w 1900 roku i jest dziś jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie.
Czy znasz już markę?
Jeśli odgadłeś Coca-Colę, masz rację. Coca-Cola jest jednym z największych i najbardziej rozpowszechnionych produktów / firm w historii. Co wiąże się z kilkoma bardzo interesującymi wyzwaniami. Wyobraź sobie, że promujesz markę. Jak do tego podejdziesz ? Na czym byś się skupił? Jak zidentyfikowałbyś swój rynek docelowy? Oczywiście możesz pójść w kierunku zróżnicowania geograficznego i zacząć zawężać się do mniejszych grup sub-marketingowych, aby próbować tworzyć treści i kampanie marketingowe, które pasują do tych mniejszych podzbiorów, ale nadal będziesz mieć kilka problemów.

Geografia?

Zróżnicowanie geograficzne nie zawsze jest dobrą metodą identyfikacji rynku docelowego. Weźmy na przykład jedno miasto, np. Warszawę. W tej pojedynczej metropolii jest około 1,745 miliona osób. Wszystko to w przybliżeniu 500 km kwadratowych. Pomyśl jednak, że na taki rynek prowadzisz sprzedaż ponad 30 różnych produktów – napoje gazowane, napoje niegazowane, napoje owocowe, wody specjalne, napoje energetyczne itd.

Demografia?

Zróżnicowanie demograficzne działa, ale też nie zawsze Niektóre marki mogą wykorzystywać wiek i inne informacje demograficzne, aby identyfikować i ustalać priorytety na rynku docelowym. Jestem przekonana, że wszyscy możemy zrozumieć, jak może wyglądać ich rynek docelowy w oparciu o wpływy demograficzne w przykładowo firmie Pampers. Ale tak, jak w przykładzie naszego studium przypadku, Coca-Coli, nie jest to silny wskaźnik. Dane demograficzne bowiem nie są lepsze niż geograficzne, jeśli chodzi o identyfikację grupy docelowej w tej sytuacji.

Kreatywnie?

Podczas próby zidentyfikowania odbiorców nie zawsze można polegać na standardowych pomiarach rynku docelowego. W przypadku globalnej korporacji, takiej jak Coca-Cola, marketerzy muszą być kreatywni. Oczywiście, bardzo dobrze dzielą swój marketing, ale muszą również wymyślić sposób na dotarcie. A to oznacza, że ​​Coca-Cola musi rozpatrywać rynek docelowy, który dotyczy konsumentów 3500 różnych napojów i ponad 500 marek. Jakkolwiek brzmi to niewiarygodnie, rynek docelowy Coca-Coli to świat. Uważają, że mają produkt dla każdego. W tym przypadku muszą spojrzeć na cechy, które są wspólne dla wszystkich, na całym świecie. I wracamy do pytania, którym zaczęłam post: Czy jesteś spragniony? Coca-Cola wykorzystuje tę podstawową ludzką potrzebę jako podstawę strategii marketingowej, która wykracza poza kulturę.

Identyfikacja rynku docelowego

Co to oznacza dla ciebie? Pamiętaj, kiedy starasz się zidentyfikować swój rynek docelowy: Bądź kreatywny! Zastanów się dokładnie, jakie cechy są wspólne dla Twoich odbiorców.
Uwaga: Należy zachować ostrożność, nie popełniaj błędu, myśląc, że jesteś wielkości Coca-Coli i nie bądź zbyt ogólny w swojej segmentacji i charakteryzacji. Bądź tak konkretny, jak tylko możesz.
Bądź kreatywny, gdy tworzysz swoje segmenty marketingowe. Przemyśl dokładnie wszystkie aspekty odbiorców, które mogą nie być natychmiast uznawane za standardowe. Dzięki temu zyskasz niesamowicie korzystną strategię marketingową i kto wie, może nawet zapewnisz sobie przewagę nad konkurencją.
Źródło: https://www.mautic.org/blog/marketer/identifying-target-market/

Potrzebujesz pomocy w zdefiniowaniu swojego rynku docelowego? Napisz do nas.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

By |2020-06-29T10:15:04+00:00marzec 5th, 2019|Categories: Artykuł, Wszystkie|Tags: , , |0 Comments

About the Author:

Mautic Team