print
Raporty w Mautic są niezwykle cenne, ponieważ służą nie tylko do analizowania skuteczności kanałów marketingowych, ale mogą być wykorzystywane do zrozumienia bardziej funkcjonalnych informacji, np. którzy użytkownicy otwierali i czytali Twoje różne maile – różne cele to różne raporty w Mautic.

Raporty znajdziesz na samym dole, w menu użytkownika po lewej stronie.

raporty w mautic

Jak tworzyć własne raporty w Mautic?

Wystarczy kliknąć +Nowy w prawym rogu.

Co dalej?

Źródła danych

Wybierz źródło danych odpowiednie do żądanego raportu. Każde źródło danych ma inny zestaw dostępnych kolumn, filtrów i wykresów.
źródła danych w raportach

Konfiguracja

Każdy raport można dostosować, aby uwzględnić wybrane kolumny. Filtruj dane na podstawie ustawionych kryteriów i / lub ustaw konkretną kolejność dla danych. Poza tym możesz dane również grupować.
konfiguracja raportów

Wykresy

Niektóre raporty mają dostępne wykresy – kołowe oraz liniowe.
wykresy w raportach

Raporty na maila

Możesz zaprogramować cykliczną wysyłkę raportów na wskazany adres email.

raporty na mailach

Poniżej mam dla Ciebie instrukcję dla stworzenia dwóch customowych raportów, które na pewno Ci się przydadzą! Postępuj zgodnie ze wskazówkami.

Raport: Wysłane wiadomości e-mail

Wyciągając dane ze źródła „Wysłane wiadomości e-mail”, będziesz mógł zobaczyć, które z kontaktów otworzyły i kliknęły Twoje różne e-maile.
Aby utworzyć raport, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

1. Kliknij sekcję „Raporty”

2. Kliknij „Nowy” i nadaj nazwę swojemu raportowi

3. Wybierz źródło danych „Wysłane wiadomości e-mail”

4. Kliknij kartę Dane, aby dodać kolumny do raportu. Najczęstsze kolumny dodane przez użytkowników to:

  • ID (który jest identyfikatorem e-mail)
  • Nazwa (która jest nazwą e-maila)
  • Imię
  • Nazwisko
  • Adres e-mail kontaktu
  • Czytać
  • Kliknięcia
  • Unikalne kliknięcia
  • Anulowanie subskrypcji

Zalecamy dodanie filtru dla e-maila oraz ustawienie suwak „Dynamiczny” na: Tak, co umożliwi łatwe przełączanie się w raporcie w celu przeglądania różnych e-maili.

5. Zapisz i zamknij

Możesz filtrować raport, rozwijając sekcję „filtry” na stronie raportów lub możesz wyeksportować raport do pliku CSV, HTML lub Excel.

Raport: Kontakty dodawane w czasie

Raport pokazuje, ile kontaktów zostało dodanych do Mautic w dowolnym okresie czasu.
Aby utworzyć raport, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami:

1. Kliknij sekcję „Raporty”

2. Kliknij „Nowy” i nadaj nazwę swojemu raportowi

3. Wybierz źródło danych „Kontakty”

4. Kliknij kartę Dane, aby dodać do raportu kolumnę: Data identyfikacji

5. Ustaw kolejność wg Daty identyfikacji

Zalecamy dodanie filtru dla e-maila oraz ustawienie suwaka „Dynamiczny” na: Tak

6. Ustaw grupowanie wg Daty identyfikacji

7. W sekcji: Calculated columns ustaw „Function: Count” oraz „Column: Email”

8. Kliknij kartę „Wykresy”

9. Dodaj liniowy wykres – New contacts addes.

10. Ustaw „Display graphs above table data on report page: Tak”

11. Zapisz i zamknij

Możesz filtrować raport, rozwijając sekcję „filtry” na stronie raportów lub możesz wyeksportować raport do pliku CSV, HTML lub Excel.

Potrzebujesz pomocy przy swoich raportach? Napisz do nas.

Akceptuję politykę prywatności.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

Czytaj blog o Mautic