• Mautic 2.10 - co nowego w email & marketing autoamtion

Mautic 2.10. – tworzenie różnorodnych powiązań

print

Mautic 2.10 przynosi zmiany głównie w funkcjach kampanii i interfejsie API. To właśnie powiązanie aplikacji i elementów kampanii, stanowi trzon automatyzacji marketingu. Kroki kampanii przeplatane komunikacją z aplikacjami, zdarzenia w aplikacjach, które inicjują kampanię. Każda interakcja wpływa na decyzje zakupowe i wrażenia Twoich klientów.  Mautic 2.10 wspiera Cię w tworzeniu i utrzymywaniu połączeń.

Usprawnienia kampanii Mautic 2.10.

Kampania spina i łączy wszystkie elementy, które funkcjonują w Twojej sieci połączeń i procesów biznesowych. Zarządzanie kampanii w Mautic 2.10 będzie teraz jest efektywniejsze dzięki następującym usprawnieniom:

Aktualizacja pół firmowych za pośrednictwem importu i formularzy

Od teraz masz możliwość importu bazy firm, dotychczas z poziomu aplikacji była możliwość jedynie importu kontaktów wyłącznie z nazwą firmy. Obecnie dodano analogiczną funkcję importu firm jak importu kontaktów. Dodatkowo importując bazę kontaktów, możesz też zmapować pola firmowe w sekcji „Pola firmy”. Budując formularz również możesz łączyć je z polami firmowymi.

Nowa akcja w kampanii „Wyślij Webhook”

Dodano nową akcję „Wyślij webhook” w kampanii. Akcja umożliwia przesłanie określonych informacji do określonego adresu URL w ramach kampanii.

Warunki czasu w kampanii Mautic

Warunek kampanii czasowej dla niestandardowych pól: dodano nową funkcję daty, w której możesz określić jako część swojej kampanii, warunek niestandardowy liczby dni / tygodni / miesięcy przed lub po dacie związanej z niestandardowym polem.

Aktualizacje znaczników czasu w polu kontaktów za pośrednictwem kampanii

Od teraz możesz zaktualizować pole sygnatur czasowych w kontakcie, za pośrednictwem akcji kampanii przy użyciu funkcji niestandardowych, takich jak:  NOW, TODAY, YESTERDAY i TOMORROW. Jest też dostępna funkcja NULL, która po dodaniu jako aktualizacji pola kontaktowego w ramach kampanii, powoduje usunięcie istniejącej wartości w określonym polu kontaktu.

Powiadomienia do użytkowników systemu w ramach kampanii

Dodano nową akcję do kampanii – „wyślij e-maila do użytkownika”, możesz ustawić powiadomienie, które zostanie przesłane do użytkownika systemu, właściciela kontaktu lub adresu e-mail firmy w opcji: To, CC, BCC jako akcja kampanii.

Remarketing na Facebooku i Google Analytics

Od teraz dysponujesz nową akacja w kampanii. Możesz dodać ID piksel Facebooka i/lub identyfikator GA. Dzięki temu informacje o kontakcie mogą być wysyłane w ramach kampanii, gdy kontakt odwiedza stronę docelową. Dana trafia do kampanii płatnych w serwisie Facebook lub Google Analitycs, dzięki temu jeszcze precyzyjniej możesz filtrować dane i generować grupy docelowych odbiorców.

Focus Item elementem kampanii w Mautic

Foucs item elementem kampanii. Od wersji 2.10 Mautic możesz zaplanować wyświetlenie focusa, jak element swojej  kampanii. Od teraz decyduj kiedy i jakie focusy zobaczy Twój czytelnik. 

Integracje i rozszerzenia wtyczek w Mautic 2.10.

Integracje i konfiguracje wtyczek to ważny element w sieci powiązań, jaką budujesz w swojej instalacji Mautic. Nowa wersja Mautic oferuje Ci:

Udoskonalenia interfejsu API

Do interfejsu API zostały wprowadzone znaczące poprawki umożliwiające łatwiejsze udostępnianie danych dotyczących aktywności kontaktów. Następujące nowe punkty danych są teraz dostępne:

  • Tabela wszystkich wydarzeń.
  • Dane o przesłaniu formularza.
  • Dane Webinar z Citrix.

Dwukierunkowe aktualizacje wartości Null dla wszystkich integracji z systemami CRM

Od teraz  Mautic obsługuje synchronizację danych dwukierunkowych w przypadku, gdy w polach są wartości NULL, niezależnie od określonego kierunku synchronizacji. Oznacza to, że w polu, który został odwzorowany jako część wtyczki, znajduje się pusta wartość, jeśli wartość jest brakująca w każdym z systemów, zostanie ona zaktualizowana, nawet jeśli system, który ma tę wartość, nie jest systemem rekordu to pole. Funkcjonalność została utworzona dla następujących integracji CRM – Salesforce, Hubspot, ConnectWise, Zoho, MSDynamics, SugarCRM. Użytkownik samodzielnie konfiguruje funkcje.

Synchronizacja rezygnacji z subskrybcji z aplikacjami CRM

W kontekście nadchodzących zmian RODO to dobra informacja dla marketerów, którzy zarządzają kilkoma bazami danych w różnych systemach. W konfiguracji wtyczki mapujesz dane, które zmieniają status subskrybcji. Zatem od teraz możesz status subskrypcji synchronizować między systemami CRM a Mautic. Funkcja jest on dostępny dla następujących CRM – Salesforce, Hubspot, ConnectWise, Zoho, MSDynamics, SugarCRM.

Poprawa użyteczność systemu Mautic Emial & Marketing Automation

Użytkownicy dobrze oceniają innowacyjny i nowoczesny interfejs Mautic, jednak są jeszcze kwestie, które można poprawić i tak oto, od wersji 2.10 użytkownicy systemu email &marketing automation otrzymują:

Rejestr logów oraz karta integracji

Nowe zakładki w widoku kontaktu, zapewniają one lepszą widoczność w aktualizacjach danych kontaktowych. Z poziomu kontaktu widzisz zatem czy i z jaką aplikacją kontakt jest zintegrowany i otrzymujesz dostęp do jego rejestru jego logów.

Nowe zakładki w kartotece kontaktu Mautic Email & Marketing Autoamtion
Mautic 2.10 - Emial & Marketing Automation widok kontaktu.

Klikalne statystyki wysyłki email

Od teraz na liście wysłanych e-maili, przy etykiecie danych dotyczących szybkiego podglądu wyników, możesz kliknąć w wartość, aby wyświetlić listę kontaktów, które zostały zakwalifikowanej do tej wartości. Dodatkowo z poziomu samego mailingu masz dostęp do dodatkowej zakładki, które przedstawia listę kontaktów, do których email został wysłany.

Przycisk „Zastosuj” w kreatorach Mautic

Przycisk „Zastosuj” w kreatorze emial i landing page, konstruktorze kampanii. Koniec autozapisu – od teraz sam decydujesz czy wprowadzone zmiany w kreacjach chcesz zapisać, czy też nie.

Więcej podpowiedzi dla użytkowników

Nowe podpowiedzi dla poprawy użyteczności: dodano nowe wskazówki, aby zwiększyć komfort użytkowania, dzięki czemu Mautic jest jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika.

Więcej informacji o wersji 2.10 znajdziesz tutaj: https://www.mautic.org/blog/mautic-2-10-0-making-connections-matter/

Jaki jest Twój pomysł na wykorzystanie funkcji Mautic 2.10? Podziel się z nami swoją opinią. Być może wdrożyłeś albo planujesz wdrożyć kampanie marketingowe wspierane platformą do automatyzacji marketingu? Czy też masz inne cele i nie wiesz, czy i jak zaawansowany system automatyzujący procesy marketingowe może Ci pomóc? Zapraszamy do dyskusji.

Źródło: Mautic 2.10 

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

By |2017-11-09T19:36:48+00:00październik 2nd, 2017|Categories: Artykuł, Wszystkie|0 Comments

About the Author:

Aneta Walas
Wieloletni praktyk marketingu i konsultant biznesowy. Specjalista w zakresie wsparcia sprzedaży, content marketingu, generowania leadów i automatyzacji marketingu. Pasjonatka nowych technologi i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie. Zafascynowana analizą danych i technikami ich wizualizacji. Myśli strategicznie, bezustannie szukając nowych możliwości. Certyfikowany ekspert Business Process Management (OMG) oraz Project Manager (Prince2). W pracy i w życiu prywatnym ceni zaufanie oraz współpracę opartą na porozumieniu i szacunku.