Pojęcie komunikacji w Mautic można zamknąć w słowach – wymiana informacji między Mautic a otoczeniem. Mautic 2.9.0 nie zawodzi – nowa wersja to jeszcze więcej gotowych wtyczek do komunikacji z aplikacjami, usprawnienia w zakresie raportowania, wydajności i obsługi Google Analytics UTM tags. Ale po kolei:

1. Integracje z aplikacjami

  • Zapier – nowa integracja Mautic z Zapier została stworzona, aby umożliwić połączenie Mautic przez interface Zapier. Ta integracja pozwala stworzyć obieg pracy (workflow) w Zapier oparty na danych z Mautic. Obiegi pracy opiera się na:
  1. danych z wypełnionych formularzy,
  2. datach otwartych maili,
  3. datach odwiedzin strony,
  4. daty zmiany punktów,
  5. daty stworzenia i aktualizacji kontaktu.

Wtyczka daje szerokie szanse i możliwości do przekazywania informacji na wskroś całej organizacji, co usprawnia obsługę i wzrost    pozytywnych doświadczeń klienta.

  • Connectwise – dwukierunkowa synchronizacja z Connectwise jest już dostępna w form standardowego plugin’u. Wtyczka umożliwia tworzenie leadów (kontaktów) w Connectwise  na podstawie formularzy i kampanii w Mautic. Dane z Connectwise może być przenoszone z powrotem do kontaktu i firmy w Mautic. Otrzymujesz do dyspozycji pełną synchronizacje przepływu danych po zmianach na kontakcie lub nowe kontakty utworzone w Mautic mogą być przenoszone Connectwise w określonych interwałach czasowych.
  • CRM – nowe standardowe wtyczki do integracji  z systemami CRM. Integracja umożliwia przenoszenie/tworzenie kontaktów w CRM na podstawie wypełnionych formularzy lub kampanii w Mautic. Dane z CRM mogą być również przekazywane do Mautic. Pełna synchronizacja umożliwia przenoszenie zmian wprowadzonych w Mautic w ustalonych przedziałach czasowych. Każda z wtyczek ma podobne funkcje, przy czym każda z nich posiada indywidualną instrukcje konfiguracji. Dostępne plugin’y do CRM to:
  1. Sugar CRM,
  2. Zoho,
  3. MS Dynamics,
  4. PipeDrive.

    Uwaga: Wtyczka Salesforce została zoptymaliowana. Wprowadzony standard wtyczek CRM pozwolił poprawić wydajność integracji Mautic z Salesforce optimization. Naprawiono również problem z  polami typu „boolean”, które nie przenosiły się prawidłowo.

Widok panelu zarządzania wtyczkami w Mautic 2.9.
Mautic 2.9 - wtyczki i integracje

2.Raportowanie Mautic

  • Filtry w raportowaniu – możesz teraz używaż warunków I/lub na tym samym poziomie pomiędzy różnorodnymi filtrami w raporcie. Operatory mogą zostać użyte w połączeniu z wartością pól danych:
  1. Zawierających (np. Jeśli chcesz wyfiltorować wszystkie nazwiska zawierające „lsk”, wówczas pola nazwiska wskaż dopasowanie %lsk%),
  2. Zaczynających się od (np. Jeśli chcesz wyszukać wszystkie nazwiska rozpoczynające się od „kowa”, wówczas wpisz polecenie kowa%),
  3. Kończących się na  (np. Jeśli chcesz zbudować raport ze wszystkimi nazwiskami kończącymi się na „ski”, wówczas uruchom polecenie wyszukaj pasujące z %ski).
  • Filtry urządzeń: od teraz możesz stworzyć segmetny oparte na typie, marce, systemie operacyjnym i urządzeniu. Nowa forma segmentacji umożliwi Ci dobór odpowiednich kanałów komunikacji uzależnionych od urządzenia, z którego korzysta Twój czytelnik.

3. Wydajność Mautic

Nowa wersja Mautic oznacza szybsze działanie. Zespół Mautic poprawił znacząco szybkość i wydajność aplikacji w wersji 2.9. Od teraz masz jeszcze więcej czasu, aby zrealizować to, co planujesz zrobić.

4. Google Analytics UTM tags w Mautic 2.9.

Monitoring ruch z parametrów UTM w Mautic staje jeszcze prostszy dzięki nowym funkcjom wprowadzonym w wersji 2.9. W następujących kanałach kanłach komunikacji: wiadomości email (emails), powiadomienia przez stronę (web notification) oraz focus items pojawia się możliwość szybkiego i prostego wprowadzenia parametrów UTM.  Zatem nie musisz już korzystać z zewnętrznych narzędzi, aby generować link i dopasować parametr UTM w linku.

Dla tworzonego URL można przypisać kilka parametrów (np. na potrzeby analizy Googla), jednakże w systemie Mautic można analizować takie parametry jak:

  • źródło kampanii – zmienna utm_source,
  • medium kampanii – zmienna utm_medium,
  • nazwa kampanii – zmienna utm_campaign.
  • treść kampanii – zmienna utm_content – ten parametr możesz się przydać, wtedy gdy chcesz przetestować różne treści reklamy, kierującej do tej samej strony.

Kompletna lista zmian dostępna jest tutaj: Mautic 2.9.0.

Zapraszamy do dyskusji na forum: Mautic 2.9. – jak działa?

 

Jak korzystać z Google Analytics UTM tags w Mautic 2.9?
UTM Tags w Mautic 2.9 - jak dostosować do Googla ?

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

Czytaj więcej o Mautic

Potrzebujesz pomocy? Napisz do nas.