W ciągu ostatnich 100 lat leczenie skoliozy pozostało w dużej mierze niezmienione. Specyficzne przyczyny wciąż nie są znane, a tradycyjne opcje leczenia, w tym sztywne aparaty ortodontyczne i wysoce inwazyjne zabiegi chirurgiczne, niosą ze sobą potencjalnie poważne konsekwencje.
W odpowiedzi na ten problem ScoliSMART Clinics, sieć wyspecjalizowanych klinik oferuje rewolucyjne podejście do opieki nad skoliozami dla dorosłych i dzieci. ScoliSMART została założona przez grupę lekarzy, którzy poświęcili swoją karierę znalezieniu lepszego sposobu na skuteczne leczenie skoliozy. Po latach badań i testów opracowali system nieinwazyjnej diagnostyki, leczenia, który wykazuje wyższy wskaźnik skuteczności niż tradycyjne zabiegi. Od momentu uruchomienia w 2007 r. ScoliSMART stał się najbardziej wszechstronną i skuteczną opcją, pomagając tysiącom pacjentów na całym świecie zmniejszyć, a nawet wyeliminować skoliozy.
Robb Rich jest liderem w zakresie projektowania i rozwoju sieci ScoliSMART odpowiedzialnym za marketing. Przyznaje, że znalezienie najlepszego sposobu połączenia potencjalnych pacjentów z lekarzami ScoliSMART nie zawsze było prostym zadaniem…

„Mamy cztery lokalizacje kliniki, z których każda jest prowadzona przez innego lekarza. Począwszy od 2007 r. wykorzystywaliśmy jeden formularz przechwytywania leadów na stronie internetowej i polegaliśmy na filtrach wiadomości e-mail w celu dostarczenia informacji kontaktowych do właściwej kliniki. Kiedy wszystko zaczęło się rozkręcać, zaistniała potrzeba warunkowania przepływu danych” –

Robb Rich

Marketing Lead

Nawet po pozyskaniu i dostarczeniu leadów, przekształceniu ich z potencjalnych pacjentów w rzeczywistych pacjentów – wciąż stanowiło wyzwanie. ScoliSMART nadal wydawał swój budżet marketingowy na drukowanie fizycznych pakietów informacyjnych i przesyłek pocztowych, ale nie dostrzegł zwrotu z inwestycji, którego chcieli. Mimo strony internetowej ScoliSMART zawierającej wiele cennych informacji, brakowało im narzędzi do przyciągania potencjalnych klientów i śledzenia zaangażowania, a także nie byli w stanie uzyskać informacji na temat swoich odbiorców ani skuteczności ich treści marketingowych.
Ponieważ firma ScoliSMART poszukiwała nowego narzędzia marketingowego, Robb początkowo liczył na to, że znajdzie platformę open source jako sposób na obniżenie kosztów.
Został przekierowany na Mautica przez przyjaciela, który korzystał z bezpłatnej, hostowanej wersji. Po samodzielnym zapisaniu się do bezpłatnej wersji Robb stwierdził, że narzędzia są bardzo intuicyjne i szybko nauczył się podstawowych funkcji i możliwości Mautic. Ale Robb nie chciał zrobić tego wszystkiego sam i wiedział, że specjalistyczne wsparcie i szkolenia oferowane w wersji Cloud Pro przyspieszą jego naukę i pomogą mu szybciej rozpocząć biznes.
Bardzo szybko Robb był w stanie wdrożyć zoptymalizowane formularze na stronie internetowej i uzyskać natychmiastowe raporty na temat swoich klientów, dla każdej z czterech klinik. Robb nie poprzestał na tym – teraz przeniósł ScoliSMART z jednokierunkowych, ślepych zaułków kampanii direct mail i wdrożył dojrzałe, wyrafinowane podejście marketingowe obejmujące dynamiczne formularze i podzielone na segmenty kampanie.

„Przed Mautic, nasze narzędzie generowania leadów kosztowało 300 USD, więc przejście na płatną wersję było zdecydowanie inwestycją. Ale dla nas oczywiste było, że jesteśmy w stanie zautomatyzować początkowe interakcje i umożliwić naszym lekarzom skoncentrowanie się na pacjentach zamiast na marketingu. ”

Robb Rich

Marketing Lead

Jednym z wyzwań konkurowania w branży medycznej jest budowanie zaufania i demonstrowanie uczciwości potencjalnym pacjentom. Oprócz prób odróżnienia się od tradycyjnych opcji leczenia skoliozy, które często oznaczają wzmocnienie lub operację, ScoliSMART musiał również stawić czoła nieufności stworzonej przez organizacje prowadzone przez oszustów, które nadużywały danych osobowych.
ScoliSMART wie, że nowe wypełnienia formularzy mają kluczowe znaczenie dla napędzania lejka pacjentów, a dzięki stopniowej funkcji profilowania Mautic znacznie poprawiły wskaźniki przekształcania w klientów.

„Mimo że mieliśmy tylko jeden formularz na stronie, prosiliśmy o zbyt wiele, zbyt wcześnie – to było tak, jakbyśmy prosili kogoś, by poślubił nas na pierwszej randce. Ludzie odrzucali formularz, gdy zobaczyli, ile żądano informacji. Coś tak prostego jak żądanie adresu mailowego nie zapaliłoby w nich czerwonej lampki. Teraz budujemy poziom zaufanie mniej inwazyjnie, prosząc o mniejsze porcje informacji i aktywnie komunikując się z pacjentami. ”

Robb Rich

Marketing Lead

Aby dalej budować zaufanie i komfort w tym procesie, Robb wdrożył bazujących na Mautic stage i segmentach kampanii e-mailowych, które pomagają prowadzić potencjalnych klientów i istniejących pacjentów.
Za pomocą danych behawioralnych, które przechwytuje Mautic, Robb może grupować potencjalnych klientów i dostarczać ukierunkowane wiadomości e-mail w oparciu o zainteresowania treścią.
Dzięki zintegrowaniu Mautic z wewnętrznym systemem ScoliSMART, Robb może podobnie tworzyć i realizować ukierunkowane kampanie oparte o miejsce, w którym przebywają pacjenci, zarówno w procesie konsultacji, jak i leczenia.
Ostatecznie Mautic był wygraną zarówno dla zespołu Robba, jak i pacjentów ScoliSMART. Robb jest samodzielnym operatorem dobrze naoliwionej maszyny do marketingu i zarządzania leadami, a ludzie na całym świecie cierpiący na skoliozy otrzymują informacje, wskazówki i leczenie, których potrzebują i na które zasługują.

Źródło: https://mautic.com/resources/success-stories/scolismart-story/?utm_source=AprilNewsletter

Potrzebujesz pomocy przy wdrożeniu czy integracji? Napisz do nas.

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

Czytaj blog o Mautic