• Mautic 2.8. w Polsce - integracje i funkcje

Aktualizacja Mautic 2.8. – kwiecień 2017

print

Jako marketer działasz szybko – z impetem opracujesz strategię kampanii, następnie koncentrujesz się na działaniach taktycznych. Sprawnie przechodzisz do budowania kampanii, targetowania bazy i uwolnieniu kreatywnych zasobów jakimi dysponujmy. Organizujesz spotkania, burze mózgów, dobierasz fonty, prześcigasz się w słowotwórstwie, dobierasz  palety kolorów, odrzucasz i wprowadzasz ekspresyjne wizualizacje – wyobrażasz sobie reakcje odbiorców. Ten wysiłek i trud jest ważny, zawsze jednak musisz je rozważać w świetle większego wyzwania: strategii biznesowej Twojego przedsiębiorstwa.

Z dużym zapałem przystępujesz do pracy na kampanią marketingową i wiesz jak ją wykonać. Wiesz jakie pytania zadać, aby zrozumieć odbiorców, przewidzieć ich ścieżkę zakupową i zwrócić ich uwagę. Teraz zaczyna się prawdziwa automatyzacja marketingu. Zaczynamy od pytań:

  • Co mówią dane z poprzedniej kampanii marketingowej?
  • Jakie są wyniki testów A/B?
  • Jakie były wyniki ostatniej kampanii, czy treść zadziała?

Lista pytań rośnie. Im precyzyjniej obserwujesz i przyglądasz się danym, tym bardziej zastanawiasz się czy naprawdę dowiadujesz się Dlaczego? Kiedy rozważasz za i przeciw używania marketing automation w swoim biznesie, powianieś zastanowić się nad celem jego użytkowania. Tylko wtedy przestaniesz go wykorzystywać jako aplikację do autoresponderów i wykorzystasz w pełni potencjał aplikacji marketing automation.

Zespół Mautic wierzy, że automatyzacja marketingu powinna być czymś więcej niż tylko rozwiązaniem. Powinien być integralną częścią ogólnej strategii biznesowej. Mautic 2.8. efektywnie wyposaża przedsiębiorstwa w narzędzia, które można dostosować do ich strategii.

Udoskonalenia Mautic 2.8.

Właściciel maila w Mautic.

Wiadomości emial mogą być aktualnie wysyłane przez różnych nadawców, którzy są właścicielami kontaktu. Zatem więcej personalizacji wiadomości wysłanych do odbiorców – sprzedaż może wysłać teraz zindywidualizowane maile, natomiast marketing może przesyłać własne wiadomości promocyjnej – każdy mail podpisany i wysłany ze skrzynki autora i przypisanego nadawcy.

Indywidualne Tweety z Mautic.

Siła i potencjał mediów społecznościowych jest niezaprzeczalny. Mautic 2.8. udostępnia nowy kanał komunikacji o nazwie Tweets.  Za pośrednictwem Twittera i Mautic możesz w ramach kampanii wysyłać unikalne tweety. Twórz, modyfikuj i zarządzaj nimi w Mautic.

Raportowanie kampanii w Mautic.

Kanały i elementy kampanii mogą być obecnie filtrowane dla kampanii. Dodano kolumnę „Kampania” do zawartości maila, stron docelowych (landing page) i formularzy – zatem analizujesz kampanie w szerszym kontekście. Silny i elastyczny mechanizm daje Ci  nowe możliwości analityczne.

Niestandardowe pola danych w Mautic.

Modyfikacja pól danych i ich dostosowanie jest ważną cechą Mautic 2.8.. Każde przedsiębiorstwo ma własne potrzeby w zakresie zbierania danych o kontaktach, możliwość ich analizy wydaje się być jeszcze ważniejsza. Teraz możesz dodać niestandardowe pola do swoich raportów i uzyskać wartość z ich posiadania. Tworzenie i modyfikacje niestandardowych pól danych w Mautic opisaliśmy tutaj.

Kolumny podsumowujące w Mautic.

Teraz możesz zbierać dane w raportach używając funkcji grupowania cech i obliczeń danych: „Grupuj by”. Co to oznacza? Jeszcze więcej możliwości raportowania w Mautic 2.8. – samodzielnego tworzenia bardziej szczegółowych raportów i analiz.

Ulepszony edytor w Mautic.

Dodano dwie nowe możliwości, które dają wiekszą swobodę samodzielnych modyfikacji. Wprowadzenie kodu do wiersza HTML daje większą elastyczność. Dodatkowo dynamiczny kontent możesz teraz tworzyć i edytować w kreatorze.

GoToWebinar  link z potwierdzeniem z Mautic.

Wtyczka integracji zyskała nową zdolność. Możesz szybko wstawić spersonalizowany link z potwierdzenie, który zawiera funkcje śledzenia wiadomości e-mail.

Integracje Mautic 2.8.

Salesforce i Mautic

  • Kampanie: Mautic 2.8. wspiera bezpośrednia integrację z Salesforce Campaign. Możesz stworzyć segment w Mautic i zdarzenia początkowe kampanii skierowane do członków kampanii w Salesforce Campaign. Możesz także dodać kontakty jako członków kampanii w Salesforsce Campaign z Mautic lub akcji formularza Mautic. Rozszerzenie integracji znacznie wykracza poza udostępnienie kontaktów, kont i szczegółów kartoteki.
  • Kartoteka kontaktu (link w Salesforce): większe wsparcie dla integracji. Teraz możesz zmapować linie czasu kontaktu do własnych pól danych w Salesforce. Więcej danych umożliwia przeprowadzenie bardzie spersonalizowanej rozmowy w procesie zakupowym.

One Signal i Mautic

  • Powiadomienia webowe: teraz możesz założyć własne konto OneSignal z Mautic 2.8. i wysyłać powiadomienia jako element kampanii.
  • Powiadomienia mobilne: powiadomienia w mobilnych aplikacjach już są! Użyj wtyczki One Signal do wysyłania powiadomień na aplikacje iOS lub Android. Teraz możesz stworzyć, wysyłać i śledzić powiadomienia w Mautic 2.8.

Komunikacja SMS i Mautic

  • Twilio dla SMS: Mautic 2.8. łączy się teraz z Twoim kontem Twilio. Jeśli Twoje kontakty wolą komunikację przez SMS, możesz połączyć swoje konto Twilio z Mautic i wysyłać SMS jako element kampanii. Więcej integracji oznacza wiekszą trafność i personalizację wiadomości SMS.

Źródło: https://mautic.com/help/april-2017-update/

Mautic to darmowa platforma marketing automation.

Swobodna integracja

Otwarte oprogramowanie Mautic pozwala na nielimitowane połączenia z innymi aplikacjami. Łatwo integruje się z z dziesiątkami rozwiązań w tym m.in. z CRM czy sieciami społecznościowymi.

Otwarty

Mautic integrujesz i dostosujesz do nawet najbardziej specyficznych potrzeb Twojej firmy firmy.

Kompletna kontrola danych

Mautic możesz zainstalować bezpośrednio na swoim serwerze. Nie musisz płacić za dostęp do aplikacji, kontaktów, kampanii, czy obawiać się utraty licencji. Twoje dane są zależne tylko od Ciebie. Są Twoje jak nigdy dotąd.

Bezpieczny

W Mautic to Ty sprawujesz kontrolę!

Prosta instalacja

Instalację Mautic możesz wykonać w kilku prostych krokach. Jeśli zaś wolisz łatwiejsze rozwiązanie - możesz skorzystać z usług instalacyjnych. Sam interfejs aplikacji jest niezwykle przyjazny, intuicyjny, a zarazem nowoczesny.

Łatwy

W Mautic skomplikowane mogą być jedynie ułożone przez Ciebie kampanie marketing automation.

About the Author:

Aneta Walas
Wieloletni praktyk marketingu i konsultant biznesowy. Specjalista w zakresie wsparcia sprzedaży, content marketingu, generowania leadów i automatyzacji marketingu. Pasjonatka nowych technologi i ich kreatywnego wykorzystania w biznesie. Zafascynowana analizą danych i technikami ich wizualizacji. Myśli strategicznie, bezustannie szukając nowych możliwości. Certyfikowany ekspert Business Process Management (OMG) oraz Project Manager (Prince2). W pracy i w życiu prywatnym ceni zaufanie oraz współpracę opartą na porozumieniu i szacunku.